3697
Sök

Spolarvätskepump (volvo 740 -87)

Timmerman
114 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
#1
Hur demonterar och monterar man den enklast?  Efter min snabba titt antar jag nästan det bara är att DRA ur och TRYCKA i men känns dumt att göra något förhastat.


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
13 januari 2010
#2
Volvette skrev:
Hur demonterar och monterar man den enklast?  Efter min snabba titt antar jag nästan det bara är att DRA ur och TRYCKA i men känns dumt att göra något förhastat.

stämmer bra det, är bara att ta i lite å rycka ur

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Timmerman
114 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
#3
Kommer eventuell kvarvarande vätska forsa ur eller?


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
13 januari 2010
#4
Volvette skrev:
Kommer eventuell kvarvarande vätska forsa ur eller?

japp det kommer det att göra
men är du snabb så kan du ju sätta tummen där:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Osponsrad
1 631 Inlägg
13 januari 2010
#5
turboforssen skrev:
Volvette skrev:
Kommer eventuell kvarvarande vätska forsa ur eller?

japp det kommer det att göra
men är du snabb så kan du ju sätta tummen där:)

Han kan oxå tömma behållaren först ju tongue hehe jag har sj gjort detta och det resulterade i blött knä smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

664 Inlägg
13 januari 2010
#6
Ta lös påfyllningsröret och luftburken. Sedan kan du ju ta lös den, bara rycka upp hela behållaren om du vill. Det kan sitta två pumpar om du har kombi. Luftburken är ju lika enkel att ta lös, den sitter bara tryckt fast.

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
13 januari 2010
#7
BudgetDunkaren skrev:
Han kan oxå tömma behållaren först ju tongue hehe jag har sj gjort detta och det resulterade i blött knä smile

Varför tömde du den med knäet under då? roll

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Timmerman
114 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
#8
Nu är det bytt!  Den gamla hade ju frusit och "sugröret" om man säger gick av så man fick dra ut med tången dock fullt påfyllt kom det ingen vätska ... spolade med varmvatten för att eventuella isproppar skulle smälta, dock inte fått något sprut på rutan ännu... några andra tips för att antingen smälta isen eller om det kan finnas andra fel?


664 Inlägg
13 januari 2010
#9
Men motorn går? Tätt i någon slang?
Dra ut kopplingen som sitter i mitten vid torpedväggen och titta om det kommer något där

Timmerman
114 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
#10
ja den jobbar ju på .. ok ta ut slangen närmast pumpen funkar också eller? för att se att det kommer ur behållaren eller ?


1 Inlägg
18 januari 2010
#11
Lånar tråden lite har en 745glt 16v-90 och undrar om spolarmotorn sitter på samma ställe som trådskaparens? om den inte ens låter så måste det ju betyda att den e död eller om den bara frysigt?
Senast redigerat av Case (18 januari 2010)

Timmerman
114 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
#12
Min lät inte innan jag bytte. Antar att motorn(pumpen) för vindrutan sitter på samma ställe på kombin. Har dock ännu bara fått sprut i det högra spolarmunstycket
Senast redigerat av Volvette (20 januari 2010)


Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
20 januari 2010
#13
Volvette skrev:
Min lät inte innan jag bytte. Antar att motorn(pumpen) för vindrutan sitter på samma ställe på kombin. Har dock ännu bara fått sprut i det högra spolarmunstycket

Sitter på andra sidan bara smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

5 Inlägg
20 januari 2010
#14
tänk på att ha spolarvätskai inte bara vatten då vatten fryser.har du tryckluft blås då i slangar och munstyckena kan vara så att där är skit i


Sök