Tjena!! Nu är Tigran lastad på lastbilen och ska ner till Sandviken för att bli lite blästrad och så småningom lackad. Så nu är bakrutan, takluckan och inne taket borta. För att det skulle bli lättare att lyfta den med kran på bilen satt jag en ubalk mellan stötdämparinfästningarna och sedan i balken i fram.
Hejhopp! Nu kommer bilderna från går dagens blästring! Jag lastade karossen på våran lilla kranbil när jag skulle köra ner den. Och för att kunna lyfta den gjorde jag en u balk som sitter skruvad mellan stötdämpartornen bak. Har är balken. OBS Dålig bild. Här är en bild på min proffisoriska bakaxel:
Min bakaxel vart blästrad samtidigt.
Här är ena sidan strax färdig:
Så nu är bilen nere på lackeringen. Så nu närmar det sig ihop sättning
Det har blivit lite prylar fixat på bilen nu. nästan hela framvagnen är målad och ska snart sättas ihop Jag har varit på lackeringen och skrapat bort massa vax som var i motorutrymmet. Kommer att komma upp lite bilder under helgen skulle jag tro
Har du någon ny bild åt oss? Kan skylla på att det är mitt första projekt.. Var motor/interiören svår att få uttagen,eller gick det smidigt? Motorn skulle jag vilja ta ur,men vet inte ifall jag ska våga börja på med det Keep up the good work!
Har du någon ny bild åt oss? Kan skylla på att det är mitt första projekt.. Var motor/interiören svår att få uttagen,eller gick det smidigt? Motorn skulle jag vilja ta ur,men vet inte ifall jag ska våga börja på med det Keep up the good work!
Ja det kommer inom kort Jag har varit borta en vecka så jag har inte hunnit göra så mycket. Men det kommer inom kort Hehehe ja precis... Näe det var det faktiskt inte. Man lär ta bort all plast runt a-stolpen och så vidare. Hehe det är inte så krångligt att få ur motorn.. det är nog sämre att få i den
Hej på er!! Nu var det enormt länge sedan jag uppdaterade min projekttråd. Det ber jag om ursäkt för. Jag har gått i skola och jobbat lite om varandra så jag har inte hunnit göra så mycket. Och mitt i det har jag tagit CE-kortet här i veckan. Så det har varit lite jobb med det också! Men projektet har i alla fall inte stått stilla. Jag har gjort de jag hunnit med och så. En hel del är blästrat och målat och jag ska försöka ta tag i motorn här i veckan. Jag ska försöka få ut massa bilder här i helgen har jag tänkt
Du är inte ensam om att inte uppdatera tråden på ett tag,för min har stått stilla under några månader så 1-2 månader är inte så grymt då Grattis till kortet och väntar förväntansfullt på bilder av vad du hunnit med
Du är inte ensam om att inte uppdatera tråden på ett tag,för min har stått stilla under några månader så 1-2 månader är inte så grymt då Grattis till kortet och väntar förväntansfullt på bilder av vad du hunnit med
Ne det blir så ibland och då får man göra vad man hinner med Tackar Ja det ska komma upp lite bilder idag har jag tänkt.
Grattis nu på förhand till studenten får själv den först om 2 år så måste plågas ett tag till Låter trevligt. Är det inte ganska dyrt att sända bilen till en lackerare,med tanke på att du är fattig student och du redan lagt ned en del pengar på kjolarna och det..?
Grattis nu på förhand till studenten får själv den först om 2 år så måste plågas ett tag till Låter trevligt. Är det inte ganska dyrt att sända bilen till en lackerare,med tanke på att du är fattig student och du redan lagt ned en del pengar på kjolarna och det..?
Tackar tackar De är väl härligt Va går du för linje?? Jo det är väl inte direkt gratis att göra det men jag har arbetat av lackeringen genom snöskottning och ska gräva lite annat åt honom bra med kontakter
Bor i finland så här har man ingen speciell linje..Alla får samma utbildning,så är avis på sverige när det gäller gymnasier Ojoj,fan va najjs Jo,men det är sällan man har rätt kontakter för det som skall göras ^^'
Bor i finland så här har man ingen speciell linje..Alla får samma utbildning,så är avis på sverige när det gäller gymnasier Ojoj,fan va najjs Jo,men det är sällan man har rätt kontakter för det som skall göras ^^'
Aha på så vis Ja det är kanon med kontakter
Ikväll hämtar jag hem bilen Jippie Det kommer bilder ikväll på allt som är målat och så klart på bilen Börjar med lite småplock när den kommer hem. Vi Hörs Om En Stund
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Hej på er igen:) Nu händer det grejer kan jag säga!! Äntligen har karossen kommit hem och jag har börjat plocka ihop massa saker Det är så satans roligt när man börjar se resultat Nu gäller det bara att komma ihåg vart allting ska sitta... det var ju ett tag sen jag plocka isär den Här kommer lite bilder på den och lite saker som är målade
Massa grejer till framvagnen
Smått och gott
Diverse prylar:
Motorn och lådan:
Framifrån
Bakifrån då
Bakifrån igen
Det kommer att komma fler bilder under helgen Håller på att plocka för fullt
Hej Igen.. Idag har jag grejat med bilen lite. Och jobbat lite mellan varven Så jag har inte hunnit med det jag hade tänkt... men ändå En kompis kom som tur var och hjälpte mig. Stort tack!!! Det som blev gjort är att bromsrörerna blivit lackade och även röret till oljekylaren Satt dit alla bromsrör och det var inte världen enklaste Det var så länge sedan jag tog bort det så kom inte ihåg vilken ordning... men det blev bra till slut Har också satt dit burken till bromsvätskan och expansions burken
Lite bilder på det som blivit gjort: Motorrummet i helhet
Växellådsfäste på plats och motorn redo att stoppas i
Tjenis! Det har hänt mycket sedan bilen kom hem. Har tillbringat många många timmar i garaget En sak vill jag säga, jag vill tacka alla som hjälpt mig med bilen så här långt. Utan er har det inte gått. Som sagt en massa saker har hänt. Motorn o lådan, Framvagn, bakvagn dörrar och bakluckan sitter nu på plats. Här kommer lite bilder så här långt så ska jag berätta mer sen