Har en kundbil i garaget så som många andra man har fixat
Nu är det så att jag undrar villket av följande detalger som brukar paja först ?
LLM ?
Gasspjäldreglagets portintiometer ( Gasspjäls läges modul )
Nya spridare och filter nu går bilen myclet bra, men gasar man får man pumpa för att den ska komma upp i varv Den får för mycket lufft eller bensin
Ska plocka i sär både LLM och Gasreglage modulen och kålla motstondet i portetiometern i dessa Värkar som de är skitiga/utslitna
Då tror moton att du ger den tomgång men i själva värket fullgas och det resulterar i för mycket av något
Då jag inte vet till 100% va jag ska beställa hem då prylarna är dyra och vill hälst inte beställa båda ((( Man kör eget svart
)))
Så frågan är, villken av de båda kan det troligen vara ?
har inte råkat ut för detta innan
Finns vissa här inne på forumet som hafft samma symptom att om man gasar där bilen
Ett råd till er !!! Kålla LLM eller gasspjäls modulen
Jag ska kålla upp dem åck uppdaterar här så fort jag vet mer
kan bli till stor hjälp till framtida händelser....
Kanske ska tilläggas att det är en Mitsubishi Galant 1.8I GSI 91a
Om det kanske är ett upprepande femomen på dessa ?