2550
Sök

Jag Håller På Att Gå Sönder I Huvudet ! Hjälp

87 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
TJA !!!!

Jag är en sån människa som måste fatta innan jag byter ämne så lite hjälp nu skulle inte sitta fel NÅN STANS !!!!

jag sitter och tittar på buggati veyron 16.4 Grand Sport i bilsport nummer 26. Det står i motorspecen att den har 32 ventiler vilket resulterar att den ska ha 2per cylinder.

Sen när jag sitter och tittar på alla filmer om bugatti veyron motorn W16 så visar det 4per cylinder vilket betyder att den har 64ventiler ?! någon som kan ge rätt fakta ? det kanske inte låter så mycket att hätsa upp sig för mig jag håller på att spränga nått snart alltså :p ,, för att sen undrar jag om audis w12 motor har 48 ventiler ? och hur många kamaxlar den har ? har den oxå 4 ? TACKSAM FÖR MMMMMMÅÅÅÅÅÅÅÅNNNNNNNGGGGGGGAAAAAAA SVAR !!!!

F.S.N.
2fast4u
bränt gummi = LOVE

601 Inlägg
15 januari 2010

22 Inlägg
15 januari 2010
Fan en sån vill jag köra nån gång i mitt liv neutral

87 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
Tack så mkt ! kan man ringa in till bilsport och säga att dom har skrivt helt fel eller ? BLIR så jävla upprörd... roll .. så om jag fattar rätt så har det med vipparmar att göra ?

F.S.N.
2fast4u
bränt gummi = LOVE

458 Inlägg
15 januari 2010
The Veyron features an 8.0 litre W16 engine — 16 cylinders in two banks of eight cylinders, or the equivalent of two narrow-angle V8 engines mated in a "W" configuration. Each cylinder has four valves for a total of 64, but the narrow staggered 8 configuration allows two overhead camshafts to drive two banks of cylinders so only four camshafts are needed.
Citerat ifrån Wikipedia

Whatever :)
1 652 Inlägg
15 januari 2010
hah skämta eller ? 64 ventiler.. fy fan vilket jobba att slipa in dem igen och sen ställa kammarna på de smile..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Sök