min kommer inte vara på bugrun i år i alla fall men nästa kanske blir en roadtripp me min i juli! från årjäng i värmland vidare te sotenäs på västkusten sen vidare te vimmerby i småland och sen hem igen ( under en och en halv veckaskulle jag tro )
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
min kommer inte vara på bugrun i år i alla fall men nästa kanske blir en roadtripp me min i juli! från årjäng i värmland vidare te sotenäs på västkusten sen vidare te vimmerby i småland och sen hem igen ( under en och en halv veckaskulle jag tro )
Okej synd att det inte blir Bugrun inte fått kortet tills dess eller? jag hoppas att jag kommer ha det, fyller sent i april så maj förväntas jag ha uppkörning hoppas att kortet blir avklarat innan juni iaf Fan va gött det blir väl ett antal mil det är det ngt speciellt du skall göra under resan eller bara schteeka i golf mk1?
Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Okej synd att det inte blir Bugrun inte fått kortet tills dess eller? jag hoppas att jag kommer ha det, fyller sent i april så maj förväntas jag ha uppkörning hoppas att kortet blir avklarat innan juni iaf Fan va gött det blir väl ett antal mil det är det ngt speciellt du skall göra under resan eller bara schteeka i golf mk1?
jag får mitt kort ca 2 juni vi kör ju upp före vi fyller så jag fyller 31 maj och får nog väntanågon dag innan jag får kortet, jag ska kolla på folkrace i sotenäs sen blir de vidare te vimmerby där jag ska köra 5dagarstävlingen (semesterracet) sen hem
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
jag får mitt kort ca 2 juni vi kör ju upp före vi fyller så jag fyller 31 maj och får nog väntanågon dag innan jag får kortet, jag ska kolla på folkrace i sotenäs sen blir de vidare te vimmerby där jag ska köra 5dagarstävlingen (semesterracet) sen hem
Svarade i GB så att ingen stör sig på att man skriver om ngt annat än projektet
Har man tillgång till svets och grejer går mcyket att göra själv som tur är.
Jaa, haha hade inte vågat tänka tanken om vad det skulle kostat om jag skulle lämnat den på verkstad för att fixa detta hade ju inte kunnat lösa ut den sen iaf så kan man inte göra det mesta själv får det verkligen va bra grejer annars är det bättre att skrota, men tyckte det va synd om den skulle gå till skrot så pappa får bara vara snäll och hjälpa till när det behövs Förhoppningsvis ska väl du slippa allt detta på din Manhattan- Så låt den inte rosta! haha
Tjo nu är kamremmen bytad, oljefilter ska jag köpa imorn, olja har jag redan men det blir även att köpa bromsköldar fram, bromsbackar och lite lack och plastuppfräshare Hoppas allt finns hemma på biltema skulle köpt hjulcylindrar där men av häpnad såg jag att priset på dem va billigare på AD här i stan så det får bli att jag köper dem där ist
Tvättat kåpan lite skall göras lite bättre vid motortvätt
generatorremhjulet har sett sina bästa dagar, går dessa att köpa separat tro?
Bättre beg fjäderben monterat
Torka bort lite smuts när man ändå hade isär det rostskydda lite på motorn då det va lite rostigt bakom kåpan
Jävla salt haha men det ska åtgärdas
Blir att slänga dit nya sköldar
Varför gillar rosten just denna bil så mkt? har insett att den är värre än vad -86an var men inom räddning iaf
Är dålig på ett par ställen på undersidan av balken med
Här ska man väl förhoppningsvis avverka många mil sen
Allt för denna gång, blir provstart imorn efter jag fyllt på olja får se om den tickar i lyftarna sen
hehe. Nja detdär med att slipa bort lacken och låta den rosta har jag aldrig förstått mig på... Det känns bara så jävla fel på något sätt. Gick det smigit att byta kamremmen då? PÅ en Jetta jag hade så var det lite småjobbigt
Ska byta på min Golf i sommar så det blir spännande Får man möjlighet att byta lite packboxar också när man har plockat ner lite grejer redan
Du ska inte plocka ur motorn å lacka upp motorrummet lite?
den framvagnsbalken såg inte så farlig ut var ju bara "ytrost" på den. har själv bytt en sån på en golf tvåa ett jäkla göra....
Ja nä den går att fixa men det är ju hål på några ställen som måste svetsas men det går ju , rensade en golf 2a på delar för ett tag sen, när jag tog ur motorn tog jag den i hela vaggan så att säga med framvagnsbalken och alltihop som ett kit
hehe. Nja detdär med att slipa bort lacken och låta den rosta har jag aldrig förstått mig på... Det känns bara så jävla fel på något sätt. Gick det smigit att byta kamremmen då? PÅ en Jetta jag hade så var det lite småjobbigt
Ska byta på min Golf i sommar så det blir spännande Får man möjlighet att byta lite packboxar också när man har plockat ner lite grejer redan
Du ska inte plocka ur motorn å lacka upp motorrummet lite?
Aa det skulle jag aldrig få för mig att göra ser så jädra äckligt ut bara ska blästra där vid batterifästet och sedan lacka lite Fick hjälp av pappa att byta kamremmen, det som är svårt är att få loss skruvarna till vevaxelremskivan samt remskivan till vattenpumpen samt skruvarna till nedre kåpan kan vara jobbiga att få loss annars är det inte så svårt bara kolla att markeringarna stämmer och även markera upp ordentligt så att inget blir fel det klart om packboxen till veven är dålig är det ju smidigt att byta den i samband med kamremsbytet Hade gärna gjort iordning hela motorrummet men jag känner att tiden räcker inte just nu iaf, det ska bli en ordentlig tvätt men ngn lack ligger inte i planerna just nu iaf, kan bli senare när allt annat börjar bli klart
Sådär då var biltema besöket avklarat Och Golfen gick som på räls dit och hem ca 16 mil tur och retur Löst problemet med värmen i -86an med, va så dumt att vattnet cirkulera inte in i värmepaketet beroende på kylarlocket, av trycket blev det ngt konstigt :S men lätta lite på locket och sen var det ordentligt med värme i bilen till och med så mkt att jag fick vrida ner värmen efter en stund haha det har inte vart att tänka på innan så det va ju skönt de! Handlat för 500,50 :- idag och det blev: *Bromsköldar båda sidor fram *bromsbackar bak *svart hammarlack (tål tydligen 150 grader så det va ju bra (Y) *avfettning (BIO) här kör vi miljövänligt *däckpolish, för att snygga till svarta plast och gummidetaljer *skyddsolja man kan ha på utsatta ställen i bla motorrummet * diverse slipsaker
Skrapat rutorna på -86an innan vi skulle iväg till biltema och se vad man kan hitta bakom frosten "NON STOP GARANTI" det är VW GOLF de
Smutsig efter motorvägen
En kompis till min Golf haha , btw morsan har en exakt lika dan, samma färg och allt -84
Lite grejer
Sådär i eftermiddag blir det att hälla på ny olja på Manhattanen sen ska den få vila en vecka
Haha köper inte mkt grejer på biltema har inte så mkt bra saker till bra pris det köper man billigare på Autodelar pappa däremot hittar ju massa saker där Hjulcylindrarna är ju t.o.m. dyrare på biltema än på AD!
Tjo va bara tvungen att fota oljefiltret som jag köpte på biltema, Blått var det med andra ord riktigt fult och skär sig mot rosten i motorummet det gillar jag inte haha
Babyblått oljefilter? xD dålig bid men fult är det iaf
hehe. biltema har sina för och nakdelar. Brukar av någon anledning alltid köpa orinalfilter till mina bilar. Då får man iaf ett svart
Såg att du får lite jobb med att polera stötfångaren fram. Men det kommer det också kanske.
Roligt att du lägger upp mycket bilder.
Jo det är ju så köpte detta på biltema bara för att oljan var så grymt smutsig så den kommer ändå att få bytas ganska snart igen så att man får rensat ur all tjära ur motorn haha, efter oljebytet gick motorn som en klocka inte ngt tickande eller ngt alls riktigt gött
Ja det är mkt som skall göras men får ta det lite då och då, men försöker ta så mkt bilder som möjligt, en bild beskriver ju mer än tusen ord och det kan jag väl hålla med om det som skall göras härnäst blir nog att fixa framvagnsbalken och diverse rost
Jo ibland så kan det vara nyttigt att städa ur motorn med lite olja så byta efter ett kort tag. Eller så kan man göra som jag gjorde. Skulle byta olja, tömmer ut den gamla oljan lägger pluggen så att jag vet vart den är, Hissar ner bilen (pluggen ligger på dedär bra stället...) Jag häller i ny olja... efter 4 liter när jag ska kolla stickan var den torr, kollar på golvet... FU*K...
Rost bekämpningen lär nog gå bra. Har du mycket tid å lägga på bilen eller är det bara på helgerna?
Jo ibland så kan det vara nyttigt att städa ur motorn med lite olja så byta efter ett kort tag. Eller så kan man göra som jag gjorde. Skulle byta olja, tömmer ut den gamla oljan lägger pluggen så att jag vet vart den är, Hissar ner bilen (pluggen ligger på dedär bra stället...) Jag häller i ny olja... efter 4 liter när jag ska kolla stickan var den torr, kollar på golvet... FU*K...
Rost bekämpningen lär nog gå bra. Har du mycket tid å lägga på bilen eller är det bara på helgerna?
Ajdå, det är då man blir sådär lagom glad haha speciellt om det är en dyrare olja fyra liter olja på golvet är ju inte så roligt att få bort heller men men
Tyvärr har jag bara helger och lov att fixa bilen på men får oftast hjälp av pappa bara han inte har ngt annat för sig eftersom det är lite dåligt med tiden har föräldrarna på olika håll och är hos mamma på veckorna för det är mkt närmare skola och sånt men kan kännas tråkigt ibland att lägga hela helgen om det finns annat skoj att göra men ska den bli klar är det bara att göra det varken man vill eller inte fast mestadels tycker jag det är kul annars hade jag ju inte köpt bilen