hej har lite problem med min växellåda/koppling , får inte in 1 eller 2 alla andra växlar går perfekt in , någon som vet vad det är ? ( det är en volvo s40 t4 98 )
Min bil har exakt samma fel men 1000 ggr värre. När jag lägger i trean kan man veva runt med spaken som en grötslev. Och slå in backen, 1, 2 för att det ska funka. Detta är ett vanligt fel på S40. Händer i stort sätt alla som har gått över 15k.
Hittade ett klipp där Bosse bildoktorn fixar detta. Mycket bra!
Min bil har exakt samma fel men 1000 ggr värre. När jag lägger i trean kan man veva runt med spaken som en grötslev. Och slå in backen, 1, 2 för att det ska funka. Detta är ett vanligt fel på S40. Händer i stort sätt alla som har gått över 15k.
Inte samma låda samt länkage på en sugis innan 00 som en T4.
Alla turbomotorer kom med M56 och ett annat länkage. Alla sugmotorer fram tills runt 00 hade m5p, Dvs lådan med det dåliga grötslev länkaget.
Jag tror det bara är 96.ans modell som har växelarm istället för vajrar. Kan finnas några 97.or med 2l motorn som har det också kanske. Men GDI har vajrar med.
Jag tror det bara är 96.ans modell som har växelarm istället för vajrar. Kan finnas några 97.or med 2l motorn som har det också kanske. Men GDI har vajrar med.
Alla M5P,M3P samt M5D har arm. dvs alla sugmotorer samt dieslarna innan 01.