17 januari 2010
Trådstartare
Som sagt har jag dåligt turbotryck, den laddar 0.3- 0.4. innan laddade den runt 1.6 när jag hade pluggad wastgate men nu inför vintern så tyckte jag inte att det var ngn ide att ladda 1.6 så jag tog bort pluggningen på wastgaten igen och den laddade 1 bar igen. efter några dagar började motorlampan tändas ibland men den slockna igen, men den for och lyste ibland men jag hade ändå laddtryck. men en dag när vi startade och skulle åka så lyste motorlampan och laddade bara 0.3- 0.4. och då så åkte jag och läste av felkoderna och jag fick på luftmassemätaren, turboregler ventil och lufttemp givaren. jag bytte alla dom komponenterna men får fortfarande på turboregler ventilen och den går inte få bort och tack vare det så lyser fortfarande lampan och har inget turbotryck. jag har kollat alla slangar jag sett och bytt dom dåliga, bytt alla givare, relän, styrbox, kopplat ny ström till turbo reglerventilen. inget funkar!!!! när jag pluggade wastgaten nu så laddar den 0.7 om man plågar den lite. men vad faaaan kan vara felet??? jag blir galen snart!!