Är ju kanonbra om lite kändisar ställer upp i olika motorsporter.
För att få en sport att synas så krävs det antingen en stor framgång ELLER reklam.
Tacka Persbrant för att fler fått upp ögonen för midnattsolsrallyt. Om nu Samuelsson ställer upp i rallyt så gör han det för att han tycker det är skoj, inte för att vinna. OM nu det visar sig att en aftonblaska tar upp att han ska vara med så har ju rallyt fått reklam. Ju fler som ser och hör nåt om rallyt desto bättre.
Hur stort var skidskytte innan Magdalena Forsberg kom, lika så 7-kamp i friidrott med Klüft.
Vi ha ekström som är grymt duktig både i banracing och i rally. De gånger han vart med nu under 2000-talet (i svenska rallyt) så har han legat riktigt högt upp, och då i en gammal skoda som igentligen inte ska vara konkurenskraftig.
Men som nämnts så kostar det otroligt mycket pengar att få köra för de stora teamen, och med tanke på hur lite reklam motorsporten får i Sverige så är det få som får möjligheten att komma högre upp.
För att slåss om titlarna så behövs både talang och en jäklgt tjock plånbok.
Det vi motorintresserade kan göra är att åka ut och kolla på de evenemang som går runt omkring i skogarna. Visar det sig att en sport drar mycket publik så kommer sponsorerna, kommer sponsorerna så kommer snabbare bilar och förhoppningsvis bättre förare, och när dom kommer så kommer media och folket får nya idoler och intressen.
Så att bara sitta hemma bakom tangentbordet och klaga så tycker jag att ni ska ut i skogen och handla karta, betala för inträdet istället för att smyga runt i skogen, kanske köpa lite korv och läsk osv.
Hoppas det kommer massor av folk till svenska rallyt nu. I år är det sista året dom kör med dessa bilar. Nästa år minskas cylindervolymen till max 1,6 liter, och då kommer focusarna bytas ut mot fiestor, c4 mot c3 osv osv. Så ta chansen och visa medierna och staten att det är motorsport vi vill ha, inte bara hockey och fotboll.
Väl mött i rallyskogen / Crille
Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!