3566
Sök

Du som stal hjulen från min lastbil i helgen.

DFFL
9 020 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Du glömde dina träbitar!
Var vänlig plocka upp skräpet efter dig.
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs123.snc3/17059_288426977628_742257628_4945656_4482943_n.jpg

PS.
Du kunde väl åtminstone ringt och förvarnat igår eller nåt om att den saknade bakhjul?
Var inte kul att se det, göra polisanmälan, se till så att jag hade en rullande lastbil tills nästa punkt var ordnat, fixa fyra nya hjul (Lånehjul änsålänge tills de nya fälgarna anländer) och ordna med försäkringsbolaget innan klockan ens slagit 06:00 en MÅNDAG!
DS.
Senast redigerat av FireTraXX (18 januari 2010)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 163 Inlägg
18 januari 2010
Svinigt!

Fast rätt imponerande att dom tar hjulen på en lastbil, tillhör ju inte vanligheterna...

Mvh

2 283 Inlägg
18 januari 2010
Vem skulle ringt dig?

R.I.P. Michael Jackson!

DFFL
9 020 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
NightCruiser skrev:
Svinigt!

Fast rätt imponerande att dom tar hjulen på en lastbil, tillhör ju inte vanligheterna...

Mvh

Fyra stycken lastbilsdäck på fälg (315/70-22.5") som ska iväg utan att göra någon åverkan på varken grindarna (Hela fina grindar och hela fina lås på båda) samt 2½ meter högt staket med tre rader taggtråd högst upp.

Personligen så tror jag att det är helikopterrånarnas efterblivna kusiner som är skyldiga.

Men men, fick åtminstone behålla framhjulen och de lät bli resten av lastbilarna.
(Min stod ganska illa till i skuggan, dock åtgärdat nu!)

Pikey skrev:
Vem skulle ringt dig?

Tjyvarna såklart. big_smile

Inte så svårt att få tag på mitt nummer när man kan firmanamnet.
(Som alla fordonen är registrerade under)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 005 Inlägg
18 januari 2010
Verkligen otippat. Detta kan väl inte höra till vanligheterna?
Visst kostar ju däck och fälg rätt mycket men ändå inte så mkt för den som äger en lastbil och har andra kostnader.

Eldknast
915 Inlägg
18 januari 2010
Tråkigt värre. Vet hur det känns. Dom snodde ju mina backspeglar. Tog två dagar ledigt från jobbet för att lösa, plus alla samtal och för att inte snacka om den sura självrisken.

Ässholes !

Tiden är rolig när det går fort... :)

DFFL
9 020 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
Visst kostar ju däck och fälg rätt mycket men ändå inte så mkt för den som äger en lastbil och har andra kostnader.

~5000/däck, inte riktigt säker men antagligen typ samma för fälgar.
Så 40 000 sparade någon lycklig åkare. smile

firefreak skrev:
Tråkigt värre. Vet hur det känns. Dom snodde ju mina backspeglar. Tog två dagar ledigt från jobbet för att lösa, plus alla samtal och för att inte snacka om den sura självrisken.

Ässholes !

Två dagar?
Jag bytte lastbil, ringde polisen, föräkringsbolaget och däckfirman som är granne med uppställningsplatsen.
Var löst till halv nio. tongue

Elda skrev:
Blogg?

Jag efterlyser ju ägaren till träbitarna...

Russel Crowe, Gladiator.

711 Inlägg
18 januari 2010
Utländsk åkare kanske? Vet att det förekommit dieselstölder på inhägnat område
när dom fått stå inhägnat område över natten för lastning.Sen vart det slut med parkering
på nätterna på området=slut på stölder smile

1 062 Inlägg
18 januari 2010
ALCOA annars knappt värt besväret kan man tycka?

"You Go, we go!"

DFFL
9 020 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
jimbon skrev:
Utländsk åkare kanske? Vet att det förekommit dieselstölder på inhägnat område
när dom fått stå inhägnat område över natten för lastning.Sen vart det slut med parkering
på nätterna på området=slut på stölder smile

Ingen utan nyckel står på området på nätterna.

Men förra veckan så försökte någon slanga min ena tank (Har hänt förr på en av de andra lastbilarna med) men kom inte in, förstörde bara tanklocket.
Så nu har jag två nycklar till tankarna istället för en...
Och i somras så slaktade de min farbrors BMW 745 över en helg.

Men men, allt är försäkrat.
TLO skrev:
ALCOA annars knappt värt besväret kan man tycka?

Agreed, det var ju helt vanliga stålfälgar.
Lastbilen är ju visserligen bara två år gammal och så även fälgarna men ändå...

Russel Crowe, Gladiator.

Oseriös Aktör
592 Inlägg
18 januari 2010
FireTraXX skrev:
linuslinje skrev:

~5000/däck, inte riktigt säker men antagligen typ samma för fälgar.
Så 40 000 sparade någon lycklig åkare. smile

firefreak skrev:

Ässholes !

Två dagar?
Jag bytte lastbil, ringde polisen, föräkringsbolaget och däckfirman som är granne med uppställningsplatsen.
Var löst till halv nio. tongue

Elda skrev:
Blogg?

Jag efterlyser ju ägaren till träbitarna...

Kanske du borde annonsera på blocket om träbitarna

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

29 Inlägg
18 januari 2010
fy fasen. lastbilshjul är inget man kastar runt med heller. vad väger ett ungefär någon som vet?

Varför låta motorn suga när den kan våldtas med turbo....?

1 163 Inlägg
18 januari 2010
FireTraXX skrev:
Fyra stycken lastbilsdäck på fälg (315/70-22.5") som ska iväg utan att göra någon åverkan på varken grindarna (Hela fina grindar och hela fina lås på båda) samt 2½ meter högt staket med tre rader taggtråd högst upp.

Personligen så tror jag att det är helikopterrånarnas efterblivna kusiner som är skyldiga.

Ja du, det där lär förbli ett mysterium!
Kanske var Polska cirkus artister?

Fast du har rätt, jag sätter mina pengar på helikopterrånarnas efterblivna kusiner...

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 januari 2010
att sno vanliga bilfägar är en sak men lastbilsdäck det är ju fan heltgalet även om att sno bilfälgar också. men det är ju mer jobb att sno hjulen på en lastbil dvs hissa upp den och sen lossa alla muttrar osv osv

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

DFFL
9 020 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
ironhead skrev:
att sno vanliga bilfägar är en sak men lastbilsdäck det är ju fan heltgalet även om att sno bilfälgar också. men det är ju mer jobb att sno hjulen på en lastbil dvs hissa upp den och sen lossa alla muttrar osv osv

De har ju haft hela helgen på sig. tongue

Russel Crowe, Gladiator.

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 januari 2010
FireTraXX skrev:
ironhead skrev:

ni får hyra in några sånadära blodhundar såna som är rejält blodtörstiga och ser varje människa som middag typ

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 163 Inlägg
18 januari 2010
ironhead skrev:
FireTraXX skrev:
ironhead skrev:

ni får hyra in några sånadära blodhundar såna som är rejält blodtörstiga och ser varje människa som middag typ

Nu blir det OT hejsan här men ironhead, du bör fan ha fakta innan du uttalar dig om vissa saker.

Blodhund heter så för det är en av de hundraser som har det renaste blodet i hundvärlden, dvs att rasen är oförändrad och inte korsavlad på flera hundra år!
Blodhundar är kända som världens bästa spårhundar och kan spåra upp till 3månader gamla spår, problemet med blodhunden är att den blir överlycklig när den hittar en person därför använder inte svenska polisen den trots dess överlägsna spårkapacitet!
USA använder blodhund men då i speciella hundpatruller och främst på orter där fängelser finns för att kunna spåra eventuella rymningar.
Blodhund är är så jävla långt ifrån blodtörstiga du kan komma, snällare än en Golden Retriver och har inte det minsta vaktbeteende...

En jack Russel är dokumenterat mer farlig hund, dom biter väldigt ofta människor och framförallt andra djur!

Skärpning!

Mvh Joel som är uppvuxen med och har tränat blodhundar i 23år.

DFFL
9 020 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Inga hundar!

Mvh Patrik som inte gillar arga hundar med stora tänder fast han är 23 år.

Russel Crowe, Gladiator.

1 772 Inlägg
18 januari 2010
FireTraXX skrev:
Du glömde dina träbitar!
Var vänlig plocka upp skräpet efter dig.
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak … 2943_n.jpg

Kommer förbi imorgon förmiddag.
Senast redigerat av NordstromJ (18 januari 2010)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

387 Inlägg
18 januari 2010
sätt lite fälor på området smile

Sök