2993
Sök

Klickar när jag bromsar i läge (P) v70 aut -02

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
När jag lägger i läge (p) på min volvo v70 Automat så klickar det i växellådan...
Varje gång jag bromsar (ska lägga i växel) så klickar det...
Är det något fel eller ska det vara så.Har aldrig tänkt på det tidigare men man känner i växelspaken att det klickar...

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

109 Inlägg
18 januari 2010
Tror att det är en säkring som klickar när du trycker på bromsen, hänger ju ihop lite med automatlådan. Jag har upplevt exakt samma sak med min gamla S40 och kan rabbla tio andra Volvobilar jag kört med automat. Så antingen finns det en jäkla massa Volvobilar med automat som det är fel på, eller så är det bara så det ska vara!

Första gången jag hörde det var i min egna bil, reagerade med en gång och trodde något var fel, tjejen var snabb med att påpeka att hon hade hört ljudet sen dag ett, ca 8 månader tidigare... wink

Edit: Klicket som man hör/känner uppstår bara när jag har haft i P, precis som du också säger.
Senast redigerat av Rber (18 januari 2010)

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
18 januari 2010
Klicket är ett säkerhetslås på växelspaken så att man inte ska kunna lägga i friläge om bilens tändning är avstängd. Och spärren lossas genom att trycka på bromsen. Jocke
Senast redigerat av jok3 (18 januari 2010)

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

Must be the Ganja
68 Inlägg
18 januari 2010
det är väl att du inte ska kunna få i D utan att hålla i bromsen..?

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
18 januari 2010
Aero- skrev:
det är väl att du inte ska kunna få i D utan att hålla i bromsen..?

Så går det också att säga tongue

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

Sök