Rquired skrev:
Lite tips på vad jag
"inte" vet:
1. Det är inte mer avancerat än en normalkunnig användare bör klara av det, men det kommer förmodligen kräva tid och mycket läsande. I alla fall om du inte sitter på rejäla kunskaper inom området.
2. Jadå, kräver förstås två tuners.
3. Har inte riktigt satt mig in i det hela, men det fungerar ungefär som så att du knäcker koderna genom det kort du köper, sedan skickar du vidare dessa över nätet (via en server?) till andra användare, som har sina Dreambox (eller liknande) uppkopplade. Dreamboxen går att programera så att den vet "vart" den skall hämta koderna.
Sedan delar du och övriga användare på månadskostnaden, vi säger att ni väljer både Canal Digital och Viasats största paket. Då blir det ca 800Kr/månad, med 10 användare 80kr/månad osv. Har man tur och får ihop ett gäng kan man alltså sitta på alla kanaler tillgängliga för under en tusenlapp per år.
Att hämta koderna via nätet fungerar vanligtvis väl, sitter du och laddar ner mycket kan systemet ibland stanna. Men det brukar bara vara att vänta ett tag så startar den av sig själv, annars kan man göra en omstart så drar den igång. Det senare brukar ofta gå betydligt kvickare.
Man kan kanske använda en vanlig dator istället, hur man gör och hur svårt det blir vet jag inte. Tycker Dreambox funkar bra, men ett tips; Den "stora" modellen, 7020-7025(+) och 8000 (HD) har dom haft en hel del problem med.
Men, kom ihåg detta är definitivt i gråzonen. Om inte direkt olagligt, något Tv-bolagen faktiskt kan ha eftersom de sätter så satans mycket reklam och skit i vägen för det man vill se.