2763
Sök

Mds M4 Vs Mds Torque T4

21 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
#21
tips på ett steg som låter bättre än ett m4 och framförallt högre utan att dista? Är inte 100% nöjd med ljudet som det är nu!!

Har dessa grejer nu.

HU: http://www.pioneer.se/se/products/25/12 … index.html

Framsystem: http://mobile.jlaudio.com/products_comp … comp_id=61

Bas: http://dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_483 med portad matchad låda.

cool

Hittade precis detta: http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=U4000

Lär väll ge ett tillräckligt lyft för mig? smile
Senast redigerat av rubenrutten (1 februari 2010)

3 466 Inlägg
1 februari 2010
#22
Ska du köra Ett kitsystem och en bas så borde du hellre satsa på ett 2-kanalssteg och ett monoblock.

Att köra den basen på ett bryggat 4-kanalssteg tycker jag vore riktigt synd.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

21 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
#23
Ett cad 11 kostar ju för sjutton 5000! Det har jag inte råd med!

Jag skulle vilja ha ett fyrkanalssteg pga. att jag kommer säkerligen sätta 5.25:or i baksätet för att fylla ut. Och då kommer jag vilja driva dom med ett steg.

Så jag kommer köra bryggat nu. och sedan köpa till ett monoblock senare...

Vad är det som gör det så dåligt att brygga?
Senast redigerat av rubenrutten (1 februari 2010)

stahre
1 februari 2010
#24
rubenrutten skrev:
Ett cad 11 kostar ju för sjutton 5000! Det har jag inte råd med!

Jag skulle vilja ha ett fyrkanalssteg pga. att jag kommer säkerligen sätta 5.25:or i baksätet för att fylla ut. Och då kommer jag vilja driva dom med ett steg.

Så jag kommer köra bryggat nu. och sedan köpa till ett monoblock senare...

Vad är det som gör det så dåligt att brygga?

Då tycker jag du gör så här istället: Eftersom du säger själv att högtalarna bak ska finnas för utfyllnad kan du driva dom på huvudenheten (det räcker). Lägg mer krut på ditt framsystem och bas. Istället för att köpa ett 4-kanaligt steg nu och ett monosteg senare kan du köpa ett 2-kanals steg för fram o ett monosteg för basen nu smile
Senast redigerat av stahre (1 februari 2010)

21 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
#25
Varför inte brygga? smile Undrar bara...

3 466 Inlägg
1 februari 2010
#26
rubenrutten skrev:
Ett cad 11 kostar ju för sjutton 5000! Det har jag inte råd med!

Jag skulle vilja ha ett fyrkanalssteg pga. att jag kommer säkerligen sätta 5.25:or i baksätet för att fylla ut. Och då kommer jag vilja driva dom med ett steg.

Så jag kommer köra bryggat nu. och sedan köpa till ett monoblock senare...

Vad är det som gör det så dåligt att brygga?

Hos Digitalcompaniet gav jag inte mer än 4000 för mitt CAD15 för ett par år sedan, CAD 11 kostade då 3500...

Att brygga ett 4kanaligt steg för att köra basen kommer ge dig mycket sämre effekt och du har större risk att bränna basen pga dist.

Jag tycker det är synd att köra den basen på något billigare än ett CAD-steg.
Du kan ju dessutom skaffa fler sånna basar sen utan att behöva skaffa större slutsteg.
Senast redigerat av M_icke_ (1 februari 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

21 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
#27
ett 3 kanaligt steg då? t.e.x. http://dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_114

Det verkade faktiskt schysst!

3 466 Inlägg
3 februari 2010
#28
rubenrutten skrev:
ett 3 kanaligt steg då? t.e.x. http://dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_114

Det verkade faktiskt schysst!

Aa det låter betydligt bättre i mina öron än ett 4-kanals MDS-steg. Du får dock inte ut fulle effekt på basen, men det blir bättre än att brygga ett 4-kanals.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

21 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
#29
Fick tag på ett billigt: http://dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_10


GRYMT NÖJD!


Sök