4319
Sök

Bmw 320i ingen värme i kupen, bytt allt? :/

Med-lm
132 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
#1
Tjena, har ett TILL problem med bmw:n... e36 92 320..

får ingen värme in i kupen alls.. har bytt:
Termostat
Vattenpump (den innan var trasig)
nytt glykolvatten.. säkert ca 7L i..

har grajat ca 40min idag med att försöka lufta systemet.. har flibbrat fram och tillbaka med luftskruven på kylaren.. fyllt på vatten hela tiden men sen tog det stopp, systemet fullt...

vad kan man mer göra? verkar som det inte finns mer luft i systemet.. kan nått annat vara paj? vad?
hjälp mig, måste få iordning på skiten sad


/Turbo_Putte
Senast redigerat av Turbo_Putte (20 januari 2010)

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
20 januari 2010
#2
Är de int på e36 som du måst ha i kraftig uppförsbacke för att de ska luftas ordentligt? Testa skadar ju int, e på någon BMW model man måst göra så iallfall...


Med-lm
132 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
#3
Toffe10 skrev:
Är de int på e36 som du måst ha i kraftig uppförsbacke för att de ska luftas ordentligt? Testa skadar ju int, e på någon BMW model man måst göra så iallfall...

okej, men borde man inte ens få LITE varmluft från fläkten om de e luft i systemet? eller är de helt dött?

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
20 januari 2010
#4
e36 med m50 måste så i värsting backe när man luftar.

vilka slangar blir varma?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

564 Inlägg
20 januari 2010
#5
Precis som ovanstående skrivit. BRANT uppförsbacke, och värmen inställd på max. Man kan behöva lufta i omgångar. Sist jag luftade en "M50"-motor tog det ca 45min, fördelat på två tillfällen. Efter det blev det bra. smile

-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
20 januari 2010
#6
Det finns två magnetventiler som styr värmen istället för traditionella "kranar" , dessa två sitter i motorrummet , rakt ovanför gaspedalen och dessa två brukar ha en ovana att kärva. Kan vara det också.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Med-lm
132 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
#8
tack för alla svar, ska ta och testa lite med domkraft och hissa upp fanstyget och provlufta..  smile

2 982 Inlägg
21 januari 2010
#9
bytt värmepaketet? fläktregulator?


Med-lm
132 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
#10
Residence skrev:
bytt värmepaketet? fläktregulator?

nej, det blir ju nästa steg om de inte löser sig med luftningen. men förhoppningsvis gör det de smile

1 Inlägg
23 januari 2010
#11
tack för all hjälp, efter uppförsbackeluftningen så strömmar det varm och skön luft in i kupen big_smile

Med-lm
132 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
#12
Team019 skrev:
tack för all hjälp, efter uppförsbackeluftningen så strömmar det varm och skön luft in i kupen big_smile

oj skrev från polarens inlogg :p aja nu funkar bmwn iaf smile tack för hjälpen iaf smile
Senast redigerat av Turbo_Putte (23 januari 2010)

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
23 januari 2010
#13
Uppförsbacke gör susen på e36or smile jävla skitbilar tongue
Senast redigerat av ToTTeN (23 januari 2010)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
23 januari 2010
#14
ToTTeN skrev:
Uppförsbacke gör susen på e36or smile jävla skitbilar tongue

Inte bara E36 utan alla med 6:a även E34 - det dagen kommer jag inte att glömma bort så lätt...suck


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
23 januari 2010
#15
orka fara till en uppförsbacke, bara lika ta domkraften och pumpa upp tills bakspoiler tar i backen smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
23 januari 2010
#16
The_Mechanic skrev:
orka fara till en uppförsbacke, bara lika ta domkraften och pumpa upp tills bakspoiler tar i backen smile

beror på om man har en domkraft som pumpar tillräckligt. det har inte jag iafal min lyfter bara 500mm.

Och så har jag en kort men brant mördarbacke brevid garaget typ smile därför brukar jag rekomendera detta.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

14 Inlägg
16 december 2013
#17
Tja killar lite fel ute här vet inte hur man startar en ny tråd.
Jag köpte mig en Bmw 316 96a nu under vintern och min kupé värme tar jätte lång tid innan den kommer så sprutar iskall luft tills den kommer upp i full arbetes temperatur och är där en stund då kommer värmen i mängder istället och då kan jag inte ens sänka den kan ha på kallaste och det är fortfarande kokhett är det någon som kan veta vad detta beror på skulle vara snällt!

5 131 Inlägg
16 december 2013
#18
Låter som du har en kass ventil smile brukar bli lika på mercorna när ventilen som styr vattnet fastnar i öppet läge smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

14 Inlägg
16 december 2013
#19
Okej är det svår bytt ? trodde det var termostaten först


Sök