3019
Sök

Vad tycker ni om däcken Nankang?

Team ->VOLVO<- Örebro
2 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
#1
Tja!! vad tycker ni om däcken NANKANG??? bra däck eller??? Högprestanda-däck med bra våtegenskaper och grepp. ?????
Mvh!

Team ->volvo<- Örebro

2 751 Inlägg
20 januari 2010
#2
Det är väll som LingLong däcken. Bra när det är torrt, suger när det är blött.

Who Djaa bless no man curse

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
20 januari 2010
#3
Dom jag köpte för 2-3år sen och hadde på en 150hk rwd bil.. va helt livsfarliga i regn.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Supraman
2 300 Inlägg
20 januari 2010
#4
Kör man som folk funkar dom bra.
Men är det vått så ska man inte utmana någon om man säger så.
Dom klarar vått men man närmar sig marginalen väldigt fort om man kör aggressivt när det är blött.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

8 879 Inlägg
20 januari 2010
#5
volvo_440R skrev:
Tja!! vad tycker ni om däcken NANKANG??? bra däck eller??? Högprestanda-däck med bra våtegenskaper och grepp. ?????
Mvh!
För att inte få tråden låst så redigera rubriken enligt anvisningarna.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Fotograf på tierpidag.se

268 Inlägg
20 januari 2010
#6
min kompis har linglong på sin 200sx och dom är totalt livsfarliga när det är blött :S  kan sladda som om det vore snö nästan tongue

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...

Xenoholic
2 559 Inlägg
20 januari 2010
#7
Har testat dem o de är ganska bra när vägen är torr smile men det blir blött ...........sad

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
20 januari 2010
#8
Hade Nankang NS2 på min föra BMW 530 o en Clio 1,6Si o kan inte säga att dom var dåliga.
Dom gjorde sitt jobb o var bland dom bästa jag haft, oavsett om det var torrt eller blott.


Med lem
1 127 Inlägg
20 januari 2010
#9
Skit rätt igenom som mer eller mindre alla billiga kina-däck..
Senast redigerat av H3dlund (20 januari 2010)


One Man Clan
4 287 Inlägg
20 januari 2010
#10
nankang e de sämsta skit man kan köpa...man kan ha 3kg ringtryck å dom är ändå så mjuka så de ser ut som de är punktering... köp riktiga däck både för din å andras säkerhet. de är billigare med riktiga däck också om man kollar på bytesintervallen...


16 Inlägg
20 januari 2010
#11
Ingen favorit direkt, undvik helst.

(r)s8-power

Rylander
20 januari 2010
#12
Grabber skrev:
Hade Nankang NS2 på min föra BMW 530 o en Clio 1,6Si o kan inte säga att dom var dåliga.
Dom gjorde sitt jobb o var bland dom bästa jag haft, oavsett om det var torrt eller blott.
Kört med Nankang NS 2 i 3-4år nu på olika bilar och kan inte säga nått negativt om dom? visst nu är framdäcken på volvon lite hala när det är blött men har ju knappt godkänt mönsterdjup heller, och då blir fan alla däck hala... men har man frächa däck kan man fan inte klaga på greppet.

827 Inlägg
20 januari 2010
#13
hälften av er som klagar på dom har inte ens haft såna ! ok går inte att jämnföra med dom dyra/bästa däcken men absolut inget att klaga på haft dom på 2 bilar och ja har varit hur nöjd som helst!

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

3 650 Inlägg
20 januari 2010
#14
Har kört Nankang ns2 varje dag hyffsat hårt hela sommaren, absolut inget negativt, fungerar bra, bra grepp för gatan och även regniga dagar har dom skött sig wink Kommer lätt köra Nankang på nya bilen nr den blir klar


3 650 Inlägg
20 januari 2010
#15
H3dlund skrev:
Skit rätt igenom som mer eller mindre alla billiga kina-däck..
vrf? har du änns kört nankangs nya ns serie? av dina bilder döma så verkar du köra på bana..men för gatbruk e dom riktigt bra enligt mig!


13 Inlägg
20 januari 2010
#16
328cabbish skrev:
hälften av er som klagar på dom har inte ens haft såna ! ok går inte att jämnföra med dom dyra/bästa däcken men absolut inget att klaga på haft dom på 2 bilar och ja har varit hur nöjd som helst!
jävligt skit däck hade dom på min s70,, o dom var hur skit däcker som helst,, håller me alla andra som tycker att nankang SKIT är skit däck

2 Inlägg
20 januari 2010
#17
Kesler skrev:
H3dlund skrev:
Skit rätt igenom som mer eller mindre alla billiga kina-däck..
vrf? har du änns kört nankangs nya ns serie? av dina bilder döma så verkar du köra på bana..men för gatbruk e dom riktigt bra enligt mig!
Ja hada Nankang o var inte alls nöjd.... hur känns det när det e blött då hahah???

2 Inlägg
20 januari 2010
#18
328cabbish skrev:
hälften av er som klagar på dom har inte ens haft såna ! ok går inte att jämnföra med dom dyra/bästa däcken men absolut inget att klaga på haft dom på 2 bilar och ja har varit hur nöjd som helst!
hade du nankang hahahh vilka av bilarna då (DOM DYRA BILAR) som du ägde Fyfan!!!

116 Inlägg
20 januari 2010
#19
tycker dom funkar fint.kör dom på min 754hks ford sierra cosworth och dom håller fint.kört lite med dom i regn och det var helt ok

DäckaKrängare / Hjulinställare
7 Inlägg
20 januari 2010
#20
HAHAHA nankang är som linglong däcken RENT skit... citerar ett däcktest på nankang.. dom är lika säkra som att ge en 2åring en osäkrad pistol...


Sök