okey de är iofs mycket mer längd i lysse jag behöver bred har jag så de räcker att upptäcka hela skoggar så 3st pencil sim från swedol happis borde göra allt mörker körande till en ljusar upplevelse on tha road
men om de blir xennnnon får vi se. de var någon som påstog att xennonkonvertering inte var så bra om man inte hade de orginal på bilen men de lär ju inte sant för alla xennonkonverterad lysser ju fin fint
Jag och kompisar brukar köra med SIM 302.27 som är exakt samma som Hella Rallye 3000 fast mycket billigare. Monterade 5st på kompisens V70 förra veckan och det blev riktigt bra! Jag hade 3st på förra bilen och det var klart värt pengarna!
Haha vart ifrån får du att det är exakt samma som Hella 3000? Är VÄLLDIGT stor skillnad på ljus i SIM å Hella. Sim är rena månskenet jämfört med Hella. Hella: Räckvidd 3lux vid 100m, med 55/100w 295/328m. Bredd 3lux, med 55/100w 18/22m åt vardera håll. Har ej fått svar från SIM ännu, har mejlat dom å frågat om uppgifterna. (är återförsäljare för SIM, NBB, Hella och Bosch) Åter kommer när jag fått svar från SIM!
Ska du ha BRA ljus så kostar det så enkelt är det bara! Både Hella å Bosch är gammla i ljusvärlden å vet mycket väl vad dom sysslar med. Visst blir bättre om du xenonkonverterar men du får inte 100% ljus med tanke på att reflektorn i en Halogen strålkastare är utformad på ett annat sätt än i en xenonstrålkastare. Frågar du mig som återförsäljare så är SIM inget alternativ om det är bra ljus du är ute efter. Jag röstar på Hella eller Bosch. Eller om du vill ha extremljus NBB 225 xenon.
OphanWitehall vore br aom du skrev när du fått svar om sim Elda tycker du har helt rätt man köper extraljus de är till för att lysa inte "styling" det är helt klart att de andra har bättre än sim men sim är helt klart bra för pengar som läggs ut på dem om man inte vill spendera go for SIM
OphanWitehall vore br aom du skrev när du fått svar om sim Elda tycker du har helt rätt man köper extraljus de är till för att lysa inte "styling" det är helt klart att de andra har bättre än sim men sim är helt klart bra för pengar som läggs ut på dem om man inte vill spendera go for SIM
Sim med bred ljusbild lyser 3 lux vid 194m och 25m brett emd 3 lux vid 150m. med 100w så är blir det 240m å 38m. Pencilmodellen lyser 3 lux vid 308m å 17m brett med 55w lampa
Ska du ha BRA ljus så kostar det så enkelt är det bara! Både Hella å Bosch är gammla i ljusvärlden å vet mycket väl vad dom sysslar med. Visst blir bättre om du xenonkonverterar men du får inte 100% ljus med tanke på att reflektorn i en Halogen strålkastare är utformad på ett annat sätt än i en xenonstrålkastare. Frågar du mig som återförsäljare så är SIM inget alternativ om det är bra ljus du är ute efter. Jag röstar på Hella eller Bosch. Eller om du vill ha extremljus NBB 225 xenon.
Ofta är det samma reflektor i både halogen och xenonmodellerna, bara lamphållaren som skiljer. Om du jämmför ljusbilden på tex NBB Alpha 225 halogen och xenon så är ljusbilden exakt samma. Bara att NBB xenon lyser längre och bredare, I AMS senaste test så testade dom nbb alpha 225 halogen med 70w xenonkit, ljusbilden har exakt samma form som både halogen och xenon orginal, samma gäller för bosch navigator, En H1 kinaxenonlampa och en vanlig H1 Halogen har brännpunkten på exakt samma ställe så det bör inte bli konstig ljusbild på konverterade lampor med H1 sockel iaf, om man nu inte fått en feltillverkad lampa dvs.
Sim med bred ljusbild lyser 3 lux vid 194m och 25m brett emd 3 lux vid 150m. med 100w så är blir det 240m å 38m. Pencilmodellen lyser 3 lux vid 308m å 17m brett med 55w lampa
Känns som att jag hellre tar dom uppgifterna från SIM själva
Känns som att jag hellre tar dom uppgifterna från SIM själva