Vet att du bara efterfrågar polermedel men eftersom alla andra svarar med hur dom gör så gör även jag det, kanske någon som lär sig något, vem vet

På en riktigt skitig och ned gången bil så gör jag följande
Syrar fälgar och slutrör och spolar rent
Lägger på kallavfettning och låter den ligga lite innan jag lägger alkalisk avfettning och spolar
Vid behov motortvättar jag och spolar i dörrar och bakluckans falser och spolar av bilen igen
Shamponerar med vaxshampo, inte för att vaxet spelat så stor roll inför poleringen men det neutraliserar eventuella kem som ligger kvar
Efter det torkar jag bilen och kör insidan medan utsidan så torka sen är det bara på med vad som behövs får att få lacken bra. Jag kör i huvudsak med tre olika trissor på singelmaskinen, blå gul och röd och oftast funkar 3M Finrubbing, vid behov har jag även Fast Cut stående i skåpet. Utöver det har jag lammullshätta och våffelpad att ta till om det skulle behövas.
När det är klart med singelmaskinen så kör jag Top Tool och även här använder jag för det mesta 3M Finrubbing innan jag går över med polish, just nu har jag Smartabs mirre men jag väntar bara på att flaskan ta slut så byter jag, finns bättre

Ska bilen lackskyddas så är det Silver One som jag använder, även den ska bytas ut. Är det utställningsfinish som gäller så kör jag nått karnaubavax, håller just nu på att testa Zymöl som jag har fastnat rätt hårt för.