Då var det dags igen, har tänkt snickra ihop en rödljusracer av Kadett B coupé från 1966
Bilen har stått avställd sen 1989, nylackad för kanske 10 år sen? Fortfarande inte ihopplockad men komplett. Original motorn sitter i och bilen går att starta. karossen är i väldigt bra skick, förutom lite golv som behöver ny plåt (eller det är vad jag vet ialf) Tanken från början var att plocka ihop bilen och besiktiga original för att sedan byggas om. Men efter lite fundering så kommer jag troligen börja bygga redan nu för att sedan bes. som ombyggt fordon/reg bes.
Projektet kommer dras igång första februari när jag får tillträde till nya garaget.
Ändrade planer:Kadetten originalbesiktigas först för att sedan rivas ner.
Motorreceptet som kommer ser hittils ut såhär:
2.0cih block
2,2 topp, portad
dubbla ventilfjädrar
Steg 4 kamaxel
mekaniska lyftare
Portat insug
Linjär Btr
elfläkt
Resten är oklart vad som ska användas, dvs sprut, spridare, turbo m.m.m.m
Bur/båge kommer från finess.se
Coilovers har jag tänkt plocka hem från ebay
resten är fortfarande oklart men mycket kommer tas från Ascona B.. men en sak är säker lågt och brett ska det ialf bli!
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Flyttar in i garaget 1:a feb. Samma dag ska donatorbilen hämtas, rensas, säljas lr skrotas whatever.
Kadetten ska in i garaget + att fiestan måste in för att bli besiktningsvänlig INNAN sista mars, och hittils har jag absolut inga delar till den för att klara bes
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Mycket att stå i
Bilder kommer..