Blev lite meckande idag på Kärran.
En polare kom å hjälpte till då han inte hade mkt annat för sig,
*Vi började med å riva ner allt som har med turbon å göra så man fick bort kinagrenröret då de gjort sitt på min bil iaf
*Sen rev vi av Hö motorfäste å montera grenröret å kom fram till att vi får kapa å förstärka motorfästet om de ska funka med detta grenröret. Så min polare satte Vinkelsipen i motorfästet å lite plattjärn å fixade till de undertiden jag byggde om WG-fästet å spännde dit gjutjärnsgrenröret,
*Sen blev de trixa till oljetryckledningen då turbon hamnar längre bak nu så drog om lite så räckte den till
Oljereturen fick mer rak vinkel nu med så de va en annan positiv grej,
Det som är kvar nu är att:
*Kapa av Downpipe å bygga om lite då den inte går få upp nu utan å ta i golvet när turbon hamna längre bak
*Förlänga tryckröret från Turbon å fram till IC å sen montera lite småkrams runt om sen blir de byte av Oljefilter samt Olja till TWS Motorsport 10W60olja nu,
Lirar allt som de ska drar man till bilträffen i Ronneby nu Lördagkväll
Lite bilder då:
Här håller grenröret på å monteras:
Ombyggt Motorfäste samt WG-Fäste som fick bli lackat mattsvart:
Turbon monterad på Grenröret å blev bättre plats vid Gummimotorfästet så nu kan man sätta dit ett orginal igen om man vill:
Turbon å grenrör från annan vinkel, Blev tajt med turbon mot Växellådan men den gick dit
: