Hål för spännband som skall hålla fast batterina, sitter "bultat" i chassit sen.
Tänkte ha de lilla steget för bakhögtalarna mellan batterina.
Lådan sitter med två M10 bultar.
Fick fundera ett litet tag hur jag skulle få dit muttern, men en magnet fixar biffen Pilligt var de dock.
Mellan kablarna här skall det går å se bulten.
Ungefär hur tankegången ser ut just nu Feting laddare skall få vara med också tänkte jag. Ctek 25000.
Såhär kul har man när man bygger billjud!!
Vinklar för stegen att lutas mot.
Alltid lika pilligt att såga ut någorlunda former
Bara kexa ihopet!
Tur att man har lite ljud i garaget iaf Hade ett äldre PG TiElite kitt liggandes i sommars, tänkte lika bra att användat.
En salig röra i skåpen, en bilstereo e faktiskt igång här å driver PG kittet, drivs via nätagget. Går det även skymma de lilla exklusiva delningsfiltret bakom också
Limmat å klart! Var allt för denna gång, i morgon blire nya friska tag.
Här kommer ett par bilder efter en helkväll i garaget, hade rätt sköjj ikväll
Så ska stegen sitta nu har jag kommit fram till
Strömmatning till CD spelaren, matas bakifrån. Alltid bäst med gemensamma jord och + punkter.
Vad skall jag då ha denna huvudströmbrytare till? Jo, så jag kan stå å "poppa" på nån träff utan vara rädd för att bilen inte går igång sen. Separerar alltså den främre batteriet från de två i bak. Tycker detta borde funka bra
hehe, varför skall man ha en bandsåg när man kan göra en själv? Funkar kanon, skall väll göra lite bättre fastsättning framöver
Tanken är att kablarna skall sticka ut här sen.
Ibland går det för fort... men det går å lösa med en avkapat kex å spackel framöver
seriöst vettu
Nu börjar det allt lika något!! På freda blir det mäta ut å klippa till alla kablar.. blir en hel del, sen skall allt plockas isär, spacklas å slipas å skickas på flock!
Ännu en heldag i garaget! Inte så mycket att visa kanske men dragit kabel idag, gisses va möe det blir när flera batteri skall kopplas ihop... Gäller att man får de rätt också!
Vinkeljärn som "mellan" delen med säkringsblocket sen skall vila mot.
Tackar Micke! Kommentarer som dina gör timmarna i garaget ännu roligare!
Nu till lite av helgens bravader, har blivit en del slipande... Tur att man ska flocka, annars hade de blivit betydligt fler timmar av damm...
Kom till sist fram till att vi döljer boxen under slutstegsracket ibak. Men går att komma åt anslutningarna genom hålet om man lossar ena steget.
Här vare slipat
Kan nog bli bra dehär
Fick göra en ritning för att komma ihåg hur kablarna skall dras Kompisen sa "De där förstår sig bara du på" Men de e ju hur självklart som helst, eller??
Detaljer.... inte riktigt hundra än
Här kan man känna sig rätt blåst framöver
All heder åt CAD fräsen, men i bland får jag jobba lite själv
Så, då var det dags för skuffhögtalarna, måste ju även poppa lite för besökarna. Är ju så smidigt nu när jag har 701 boxen, med några enkla klick har man stängt av dessa så de inte stör en till vardags, alla högfrekventa ljud skall komma framifrån
Så underbart är det iaf med färdig kapat, passform!
Å givetvis är även dessa konstruktioner kexade ihop ?=
Sitter så fin så
kex kex kex...
Pressat värre!
Tyckte de "bonka" rätt bra på baväggen, lådorna till högtalarna i bak gjorde en del, men lite fler stag skadar inte Fler stag på rätt ställen än tjocka väggar är faktiskt att rekommendera.
Spacklat å slipat här med
Är lite "bling bling" över dessa Audiopipe koaxer, kommer blinka i takt med musiken
Vad det dags för lite update igen, kände mig riktigt nöjd efter kvällens arbete. Har funderat kring fastsättning av batteriracket under en tid, men slog fan rekord igårkväll när jag inte kunde somna. Men min ide blev verklighet å de blev fan bra
Titta där, lådan fick plats i bilen nu också De små stagen och extra lådorna gjorde lådan stummare!
Blev riktigt irriterad förra veckan när jag inte fick ner hela slutstegsracket, fick dela av en bit. Och funderade ett tag på att kanske låta magneter låsa fast den lilla biten. Måste våga testa lite
Billiga magneter jag hitta i byns bokhandel...
Epoxylim e bra skit!
Vart lite klent med två så tog två extra. Har dock inte bestämt mig än om jag tycker de duger...
Nu till dagens roliga arbete, fastsättning av rack.
Hoppas de passar...
Vinkeljärn där baksätet satt monterat tidigare, använder en special "mutter" från Hilti. Onödigt kanske men e fina grejer
Jajamen, mitt i prick!
Å nu sitter de som berget! När de väl ska monteras blire nog med bricka också.
...och när de väl monteras blir det i dena följd. Mycket viktigt då de flesta delar måste komma efter varann
Kommer bli FETT
Detta var dagens skörd, med lite tur så blir det faktiskt lite flockning av vissa delar i morgon!