3223
Sök

bästa tonings tipsen??

44 Inlägg
25 maj 2006
Trådstartare
Som ämnet.. någon som har några bra tips på tillvägagånsättet?? förutom gummispackel och hårfön smile

Åh nej det är han i Saaben!!!

1 639 Inlägg
25 maj 2006
Att lämna in är det enda rätta...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

44 Inlägg
25 maj 2006
Trådstartare
hehe.. jo det är lätt det bästa.. tror nog det får bli så.. "tattar" toning har ju en förmåga att bli dassig av små repor på typ en vecka ju..

Åh nej det är han i Saaben!!!

21 Inlägg
25 maj 2006
Rikligt med tålamod och gott om tid samt bra kvalite på filmen och en massa tålamod så brukar det mesta funka. smile

429 Inlägg
25 maj 2006
andvänd mycket vatten med diskmedel i, på BÅDA sidorna. För skrapar du rätt på filmen(utan vatten på) så kan du få små repor i filmen. Vad ska du ha hårfön till?

273 Inlägg
25 maj 2006
* Börja med att rengöra rutorna noga

* Spraya först vatten på rutans utsida, lägg på filmen på utsidan med skydds-plasten mot dig 
   och släta ut den.

* skär till filmen efter rutans utsida ( med en lampa inne i bilen är det lätt att se kanterna)

* dra bort skydds-plasten och spraya diskmedel-vatten både på filmen och på rutan (insidan)

* lägg på filmen på rutan och dra med gummiskrapan från mitten och ut för att få bort alla bubblor

* om rutan är välvd kan man värma försiktigt på rutans utsida med en varmluftspistol, samtidigt
   som man drar med gummiskrapan

På bakrutan är det lättast att dela filmen på 2 eller 3 ställen beroende på hur välvd rutan är.
(skär filmen längs med defroster-slingorna så syns inte skarvarna)

Är man noggrann så kan resultatet bli nästan lika bra som en "proffstoning" och betydligt billigare.

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

Kejsare
547 Inlägg
26 maj 2006
Sökfunktionen finns av en anledning

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

755 Inlägg
28 maj 2006
på tal om toning får man ha lackade rutor som man inte kan se igenom???
någon som vet??

273 Inlägg
28 maj 2006
good_year skrev:
på tal om toning får man ha lackade rutor som man inte kan se igenom???
någon som vet??

Svar ja! alla utom fram och sido-framrutorna.

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

Sök