4382
Sök

Saab 9000 cs 2.3l - 93 instrument problem

146 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Hejsan, Har en saab 9000 93a som rubriken lyder.

Jag har fått problem efter att jag bytt mättar tavlorna hastighets mätaren visar 10 fel. men det är nog bara o flyta ner piggen lite, men den har en tendens att fasna när man ska ner från 60 till 50 nån som vet vad man skulle kunna göra åt detta ?

Sedan det andra problemet jag har är tankmätaren den visar också fel när jag har 25 km på tripp mätaren visar tank mätaren lite över 20 liter dessutom så lyser inte reserv lampan vilket den gjorde innan jag bör mätar tavlor och en till grej med tank mätaren är att när jag tar loss och har mätaren i handen och bara har den inkoplad visar den den rätta mängden bensin jag har men sedan när jag skruvar dit allt och har allt inkopplat som det ska visar den att jag har ca 10 liter mer bensin :S

tacksam för svar. MVH/MARKUS E

(Bilden visar det jag beskrev om tank mätaren)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59151/845722_m1exbz.jpg
reserv lampan lyser inte och tank mätaren visar helt fel om man kollar hur långt min tripp mätare visar att jag ska komma :S (hjälp)

146 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Har fixar reserv lampan i dag hade tydligen gått sönder på nått konstigt sätt. fixade tank mätaren någorlunda också. Hastighetsmätaren med

Men hacket i hastighets mätaren finns fortfarande kvar någon som vet vad man kan göra åt det ?

Sök