Byte av fjädrar fram - Vovlo 940

AppeN
26 januari 2010 · 172 Inlägg

Tja!

Ska montera sänkningssats på 940in och behöver lite hjälp. Jag ska väl ta ner hela fjäderbenet eller? Vart ska jag lossa? Nån som lite snabbt i steg kan förklara? Har ett hum om hur jag ska göra men är väldigt tacksam om nån vill förklara, kanske sparar lite tid iaf smile

/ Simon

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
26 januari 2010 · 3 180 Inlägg

ja du ska ner med hela fjäderbenet, vilka muttrar du ska lossa ser du rätt enkelt.

två som håller i topplagringen, en till spindelleden, en till krängningshämmarstaget och en till styrstaget.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
AppeN
26 januari 2010 · 172 Inlägg

Okej, ska kolla vidare på detta imorn. Men jag ska spänna fjädern med fjäderspännare innan jag tar ner skiten eller?

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
26 januari 2010 · 3 180 Inlägg

AppeN skrev:
Okej, ska kolla vidare på detta imorn. Men jag ska spänna fjädern med fjäderspännare innan jag tar ner skiten eller?

ja, annars blir den väldigt svår att få ut

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
AppeN
26 januari 2010 · 172 Inlägg

Japp, okej! smile

Xuri One Man Clan
26 januari 2010 · 4 287 Inlägg

om du har ett spätt som du stoppar in mellan länkarmen å rambenet så spättet sitter rakt ut sen lossar du bara ena skruven på kränhämmarn samt 2 skruvar på fjäderbenslagringen sen sätter du foten på spettet å trycker rikligt med foten så får du med allt  ner å kan böja ut de utanför skärmkanten å byta de du vill sen omvänd montering.  hela fjäderbenet behöver man inte lossa.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo_Mannen Volvoskadad
26 januari 2010 · 6 017 Inlägg

Xuri skrev:
om du har ett spätt som du stoppar in mellan länkarmen å rambenet så spättet sitter rakt ut sen lossar du bara ena skruven på kränhämmarn samt 2 skruvar på fjäderbenslagringen sen sätter du foten på spettet å trycker rikligt med foten så får du med allt  ner å kan böja ut de utanför skärmkanten å byta de du vill sen omvänd montering.  hela fjäderbenet behöver man inte lossa.

Glöm inte att lossa oket, annars riskerar man att dra sönder bromsslangen/arna

Jonas
AppeN
27 januari 2010 · 172 Inlägg

Okej.. Tack för hjälpen! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang