3217
Sök

Uppgradering av Turbo på en 850 T5

40 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
funderar på att uppgradera min turbo till en lite grövre o funderar om man bara ska gå upp till 850 T5R turbon eller finns det någon lite större än så.. har inga planer på att byta kolvar o stakar o så nu.. men funderar om det går att få ut mer effekt utan att motorn ger sig.

8 251 Inlägg
27 januari 2010
2,3 liters Turbo / T5 Och T5-R har i princip samma aggregat. Dem är lika stora, det är bara en liten detalj som skiljer. Och du lär inte märka ett dugg skillnad då det komemr att va siom att sätta dit en likadan. Manuell R däremot hade en som var något lite större. Och det finns ännu större om man har såna planer på effekt. Men om du inte ska upp till nivån där man lär ha nya stakar så är det inte så stor mening med en större turbo heller. Går väl att gå upp ett steg till ett 16T istället, alltså ett sånt som satt på manuell 850R och som sitetr på s/v/c70 t5 bland annat.

40 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
okej.. tackar så mycket för svar.. då blir de o leva på nudlar i ett år då.. så får man byta allt nästa vinter..

4 822 Inlägg
28 januari 2010
BeeFyy skrev:
funderar på att uppgradera min turbo till en lite grövre o funderar om man bara ska gå upp till 850 T5R turbon eller finns det någon lite större än så.. har inga planer på att byta kolvar o stakar o så nu.. men funderar om det går att få ut mer effekt utan att motorn ger sig.

enklaste och billigaste sätter att få ut mer effekt är att chipa den, enligt Autotech så får du 280Hk & 420Nm och det kostar 3495:- http://www.websitefolder.net/atechmotor … PageID=155

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök