Efter tjat på flera håll så ska ja försöka lägga upp en intressant tråd här nu
Som sagt så är det en 240 -88 som de byggs på , den har renoverats från och med 2005 på alla möjliga håll o kanter , tex har den haft 5 olika ljudbyggen samt aa massor extriört samt motor o lack.
Info om den står under mina bilar . de som ska göras är att bygga klart FK motorn som sitter i och sedan förmodligen sälja den. så de som återstår är
Bygga avgas Bygga tryckrör
plus lite småpill !
Projekt 2011 planeras om bilen finns kvar i mina ägor
Här kommer bilder , update kommer me bilder vartefter...
Före
Efter
Slutresultat vart bra
Lite slipning och spackling 2007;)
Samt lite slipning och lackning innanför dörrar osv !
Sedan Grundning i Garran !
Hemkommen från lack
Ihopmontering pågår ! samt bygget av motor fortsätter !
Även en bild på min svarvade Hardyskiva
Sedan började all städning och renovering/uppfrächning osv , bilderna förklarar
Min Nylackade Stol
Allt för nu ! Har ni förslag på fälgar eller nått så skriv hehe
fälgar beror ju lite på vad du är ute efter för stuk.. o hur stora du vill ha?
breddade plåtisar e ju alltid fränt o går ju fixa allt från 14"-18"
annars e ju super dtm o jp´s mk 18 jäkligt snygga på 240is
Precis , egentligen mk18 med bred kant men hittar knappt sådana ! och compomotive fälgar funderar jag på , vore nice me ett par beggade så dyra annars !
riktigt fin! ska bli kul att se hur de går för dig framöver! kommer följas. Ang fälgarna tycker jag mk18 fälgar skulle bli snyggt som satan, men som du säger är de jue inte lätta eller billiga att få tag på
Haha tack Björn för du gör reklam utan att jag vet om det Men ska dom köpas så får det ske inom kort för det ser ut som att dom ryker till helgen..och då åker dom utomlands
Men plåtfälgarna såg också läckra ut
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Haha tack Björn för du gör reklam utan att jag vet om det Men ska dom köpas så får det ske inom kort för det ser ut som att dom ryker till helgen..och då åker dom utomlands
Nu kommer lite updates bilder har inte hunnit gjort så mycke dock ! jaja bilderna får förklara va ja gjort o fixat Bromsystemet är 110% klart nu ! turbon fixad och ombyggd av "R-efined" samt mängder av delar från volvo hemkommet
Nya Turbon den får duga
Hattlock istället för fördelaren
Motorrummet som de står idag !
Som bilen står idag
Lite volvo delar , vattenrör in o ut , skruvar , banjo delar , brickor , packningar (billigt o bra)
Gjorde även klart bromsrören osv , bland de tråkigaste ja gjort o mest irriterande också när de inte blev som man ville men till slut så ! vart riktigt nöjd !
Lite elkabel som ska redas ut osv !
Och mitt lilla batteri får också en plast i projektet
Och så en sista bild på våran lilla dräphörna när man behöver gäsa lite