"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
Lite av dagens arbete, satte dit hållaren för A/C-pump, generator och servopumpen, plus lite rör och sådant. Fick även dit kamremmen och ställde in kammarna.
Här kommer en uppdatering igen, har hänt en del sen sist.
På torsdag får jag nya lager till diffen och motorn ska förhoppningsvis vara i bilen till helgen. Ska fixa lite olje retur och och olja in till turbon med i veckan. Tryckrören ska börja byggas så fort man fått i den i bilen, likså ska oljekylare beställas så fort jag vet hur stor jag kan ha.
Turbo monterad.
Koppling monterad.
Insugssidan klar.
Kamremssida.
Uppkörning utav ingångshålet i insuget för att få plats med GLT-Spjället.
Såhär långt ut fick man drivaxeln, sen låste den hela lådan.
Lådan delad.
Växelstockarna.
Såhär går det för en drivaxel om den inte vill som en annan vill.
Förstod varför den inte kom ut självmant ur diffen.
Gamla VS Nya Diffen.
Rengjort och fint.
//Jimmy
Senast redigerat av ljungbykillen84 (12 april 2010)
Jaha, då var det dags för en liten update. Satte ihop lådan idag, har fixat med lite annat med. Så förhoppningsvis imorgon så ska men kära bil få tillbaka sitt hjärta.
Imorgon ska motorn i. Kikade även på en oljekylare, hittade en 25 raders till ett bra pris, är det för stort att sätta på v70in eller vad tror ni som läser? Kan man sätta den framför de andra kylarna i och med att den är så stor eller ska jag satsa på en typ 16 raders istället?
Jaha, som sagt, motorn ligger i, tryckrören ska målas imorgon, oljekylaren ska bara kopplas in, allt är på plats. Uppstart hoppas jag hinna med på söndag. Äntligen ska den få komma ut igen.