2740
Sök

Va tycker ni ja skall köra med i dimljusen?

Höst och kallt
325 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
i halv kör ja med 6oook?  men lyser ej nå bra.. e det för ja ha  lins  på mina  glas*  men va skall ja  ha i dim?   /  tomas

2 072 Inlägg
30 januari 2010
jag har 6000K i halv... riktigt bra ljus har jag.. ifs ingen projektorlins.. men men..
har sett 8-10,000k i dimljus.. och de e inte snyggt enligt mig.. föööör blått..
så jag rek 6000K
Senast redigerat av sandzoo (30 januari 2010)

Sandzoo i da house

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
30 januari 2010
Dimljusen ska inte lysa upp vägen som halvljus gör. Dimljusen ska lysa mer åt sidorna och lite närmare bilen för det är det ljuset som man behöver mest i tät dimma. Tycker du att du har för lite ljus framåt så ha på halvljuset och stäng av dimljusen.

51 Inlägg
30 januari 2010
Jag körde med 8000k i mina. Iof had jag dom kopplade som varselljus. Tyckte det såg fint ut dagtid.

3 059 Inlägg
5 februari 2010

Vatten och guldfiskar skulle vatt coolt fast de e kanske lite väl "pimp" varning på de.. annars är ju saltvattensfisk en utmaning.

2 665 Inlägg
5 februari 2010
tompa_audi skrev:
i halv kör ja med 6oook?  men lyser ej nå bra.. e det för ja ha  lins  på mina  glas*  men va skall ja  ha i dim?   /  tomas

Ingenting! används ju aldrig.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

787 Inlägg
5 februari 2010
Smajly skrev:

Vatten och guldfiskar skulle vatt coolt fast de e kanske lite väl "pimp" varning på de.. annars är ju saltvattensfisk en utmaning.

Ja det va ju roligt.

50 Inlägg
5 februari 2010
jag kör med 6000k i mina dimljus riktigt nöj är jag med dom..

Muttley
6 februari 2010
AlvereZ skrev:
Smajly skrev:

Ja det va ju roligt.

ungefär lika roligt som att man ska ha överdrivet dimlljus så man kan blända varenda jävel man möter?

Administratör
11 930 Inlägg
6 februari 2010
Din tidigare tråd om precis samma sak duger utmärkt som referens på vad du bör göra, nämnligen att söka i forumet. Skapa inte nya trådar när du redan blivit tillrättavisad om samma sak tidigare.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163464

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök