3389
Sök

Har folk här på Gorg ingen egen tanke vilja?

1 210 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
Ja som rubriken säger då.. smile De jag lagt märke till här på gorg, är att många har ingen egen "vilja" eller fantasi om vad som ska moddas på sin bil osv...
Dom  lägger ut trådar på vad tycker ni är coolt eller vad tycker ni jag ska köpa för bil? En ny tråd jag föll över idag, handlade om vad han skulle skriva i sin bakruta??

Har många av er så stor brist på fantasi?
är de så viktigt vad andra tycker?
själv så tycker jag att de måste ju vara roligare/coolare att hitta på egna saker osv..

Nå vad säger ni?
diskutera detta men på en vänlig nivå tongue

mvh/ Micke
Senast redigerat av Ekis! (1 februari 2010)

I got Dubs!
2 423 Inlägg
1 februari 2010
Dom kanske blev mobbade som liten och inte vågar sticka ut...

1 210 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
Adde666 skrev:

Synd om dom i så fall... men tror inte så är fallet.

1 534 Inlägg
1 februari 2010
Ekis! skrev:
Adde666 skrev:

de kanske bara söker tips och råd om vad andra tycker eftersom de kanske känner sig osäkra på hur de ska göra

de är väl typ det ett forum går ut på

1 210 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
Iam2fast4U skrev:
Ekis! skrev:
Adde666 skrev:

de kanske bara söker tips och råd om vad andra tycker eftersom de kanske känner sig osäkra på hur de ska göra

de är väl typ det ett forum går ut på

Varför är de så viktigt vad andra tycker??

Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 februari 2010
Kan ju vara så att man kanske vill hitta nya saker som man själv inte tänkt på innan.

Jonas

1 210 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
Man måste väll själv veta vad man tycker är snyggt, eller veta vad man gillar för bil de vill säga körglädje osv.
Ingen kan väll tala om för en vad man ska gilla? då skulle ju dessa personer inte kunna köpa kläder för de måste man ju fråga vad andra tycker? eller  vad ska jag ha för möbler,tapeter i min lägenhet hur ska jag möblera för de ska se snyggt ut..

Ja ni förstår vad jag menar tongue

1 210 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Kan ju vara så att man kanske vill hitta nya saker som man själv inte tänkt på innan.

som då nån annan talar om för en??? då är de ju inte nytt/eget?? roll

Masterworks
1 februari 2010
Ekis! skrev:
Man måste väll själv veta vad man tycker är snyggt, eller veta vad man gillar för bil de vill säga körglädje osv.
Ingen kan väll tala om för en vad man ska gilla? då skulle ju dessa personer inte kunna köpa kläder för de måste man ju fråga vad andra tycker? eller  vad ska jag ha för möbler,tapeter i min lägenhet hur ska jag möblera för de ska se snyggt ut..

Målar du tapeterna själv?

1 210 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
Masterworks skrev:
Ekis! skrev:

Nä men jag väljer helt klart! vilka av alla flera 100 tals tapeter jag vill ha... smile de vill säga de jag tycker är snyggt...

Masterworks
1 februari 2010
Ekis! skrev:
Masterworks skrev:
Ekis! skrev:

Nä men jag väljer helt klart! vilka av alla flera 100 tals tapeter jag vill ha... smile de vill säga de jag tycker är snyggt...

Ungefär som när man låter andra komma med ideer till sin bil,
man väljer någons ide som man tycker om! smile

1 210 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
Masterworks skrev:
Ekis! skrev:
Masterworks skrev:

Ungefär som när man låter andra komma med ideer till sin bil,
man väljer någons ide som man tycker om! smile

Ja jag förstår vad du säger men håller inte med dig fullt ut... smile  klart man sneglar på andra bilar och "stjäl" ideer till sin egen bil...

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 februari 2010
Tar min vita som exempel. Jag har diodljus ala audi, hemmabyggt, ingen som har det på en 9000, vet en hel del som ogillar det, samma med fina coola (inte) vinterfälgar, i plåt, som jag lackade guld i stället för svart. Två av flera saker som gör att jag sticker ut ur mängden, vet att många verkligen hatar mina vinterpuckar, och många ogillar dioderna, men det skiter jag fullständigt i. Min bil, min smak, så tycker jag smile Jag bygger inte mina bilar efter vad folk gör, eller "vill ha" så att säga, jag bygger för mig, för att jag ska trivas med dem.

1 210 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
Funkiee skrev:
Tar min vita som exempel. Jag har diodljus ala audi, hemmabyggt, ingen som har det på en 9000, vet en hel del som ogillar det, samma med fina coola (inte) vinterfälgar, i plåt, som jag lackade guld i stället för svart. Två av flera saker som gör att jag sticker ut ur mängden, vet att många verkligen hatar mina vinterpuckar, och många ogillar dioderna, men det skiter jag fullständigt i. Min bil, min smak, så tycker jag smile Jag bygger inte mina bilar efter vad folk gör, eller "vill ha" så att säga, jag bygger för mig, för att jag ska trivas med dem.

Och de gör du rätt i! smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
1 februari 2010
lite de jag inte fattar om folk heller vet man inte vad man vill göra så gör man ju inget tills man kommit på nått man vill göra men men folk är lite retarded här ivärlden så man får nog leva med de.....

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 februari 2010
Jag uppfattar det som lathet eller trötthet.  Man orkar inte plippa in pris mellan 50-80000kr på blocket och leta bilar, man orkar inte plippa in volvo 850 i sökmotorn här ovan och titta på bilarna etc.

Det är vare sig jobbigt eller tar särskillt lång tid att göra en sökning på tex google innan man gör en ny tråd om vad de nu vara månde.

Hur skall man orka åka till affärn och köpa målarfärg för att lacka ner bilen med om man inte ens orkar söka upp en bild på resultatet själv? hur skall man orka gå till banken och ta ut pengar om man inte ens orkar slå in quattro på blocket när man söker en fyrhjuldriven bil...

Det är ju en rejäl omväg att inte ens försöka själv innan man frågar.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 142 Inlägg
1 februari 2010
finns nog rätt många som har ide torka när dom frågar.  Ett svar kan leda till 10 ideer för den som ställde frågan. så är de för mig iallafall. man vill inte vara som andra men ibland kan andras ideer göras om satt de blir ens egna

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 februari 2010
Visst kan man få idé torka, och kombinera andras saker till en egen, fast det ultimata är ju och göra helt från egen fantasi smile Men det kan vara svårt o få fram något helt själv utan inspiration av någon.

1 210 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
torpis skrev:
Jag uppfattar det som lathet eller trötthet.  Man orkar inte plippa in pris mellan 50-80000kr på blocket och leta bilar, man orkar inte plippa in volvo 850 i sökmotorn här ovan och titta på bilarna etc.

Det är vare sig jobbigt eller tar särskillt lång tid att göra en sökning på tex google innan man gör en ny tråd om vad de nu vara månde.

Hur skall man orka åka till affärn och köpa målarfärg för att lacka ner bilen med om man inte ens orkar söka upp en bild på resultatet själv? hur skall man orka gå till banken och ta ut pengar om man inte ens orkar slå in quattro på blocket när man söker en fyrhjuldriven bil...

Det är ju en rejäl omväg att inte ens försöka själv innan man frågar.

Där håller jag med.. kanske lathet med blandning av lite fantasi?

1 210 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
inspirationen kommer ju utav att leta på internet.. att googla skumma igenom olika forum på bilder.. att söka på blocket efter de man vill ha som quattro, suv  eller annat märke.. att kika på bilar på mässor...

Inte att fråga på ett forum vad ska jag köpa för bil!?

big_smile  känns ju meningslöst då att leta efter bil.

Har man inte förmågan att veta vad man vill köra för bil för att må bra,kan man ju lika gärna åka kommunalt tongue
Senast redigerat av Ekis! (1 februari 2010)

Sök