Ford 1933 3W Coupe - projekt av en "Made in Sweden" Coupe
Mitt senaste projekt handlar om bygget av en Ford -33 (1933) 3W Coupe - helt byggd från scratch av mig själv med Corvette LT1 drivlina, Corvette bärarmar, Viper bakaxel, AirRide luftfjädring som regleras av AccuAir nivåreglering... Visa mer
Grymt med Air-ride, hade inte suttit dumt på min Cheva
Den har dock luftbälgar bak i kombination med original bladfjädrar detta då en tidigare ägare haft den som "smuggelbil" mellan Tyskland o Sverige, man kunde lasta bra utan att det märktes om man säger så
Grymt med Air-ride, hade inte suttit dumt på min Cheva
Den har dock luftbälgar bak i kombination med original bladfjädrar detta då en tidigare ägare haft den som "smuggelbil" mellan Tyskland o Sverige, man kunde lasta bra utan att det märktes om man säger så
Funkar ju utmärkt till detta ändamål också....haha
TIG svetsa är en konst! Och du gör det överallt! Du kommer väl inte försöka gömma dom fina svetsarna sen hoppas jag?
Fästena är väl inte så tjusigt svetsat precis.... Skall nog ha en del synliga-fast jag inte är så glad att visa dom...jag har en kompis som jobbar med att tillverka saker i Rostfritt-när han svetsar blir man tårögd! Men som sagt-träning ger färdighet.
Kollade lite hur stuket blir fram....lyftbordet med sina 7cm höjd tar i ramen nu...men får flytta dom övre fästena till AirRiden en aning-har jag sagt för mig själv att bilen skall kunna ligga på backen så skall den det också!! Låg-lägre-lägst........
Fick hem AirRide tanken idag så nu kan man vid tillfälle göra en liten layout på en plywoodskiva - tänkte använda polerade alu eller kopparrör för dom synliga rören mellan tank o golv etc - skall visa sen vad jag menar. Tanken o kompressorerna skall högglanspoleras, men jag har lite annat som skall vara klart först........