jag skulle tippa på att de säger, "håll dig till orginalbredden då funkar bilen bäst". Vid besiktning så får inte spårvidden ändras med mer än 5% lr vad dte är, alltså avståndet från däckens båda mitten. Annars så är det bra att klämma på så feta du får plats med, att säga ett mått är ganska vilseledande då olika däck är olika stora med samma måttsättning. Så är det bara..
jag skulle tippa på att de säger, "håll dig till orginalbredden då funkar bilen bäst". Vid besiktning så får inte spårvidden ändras med mer än 5% lr vad dte är, alltså avståndet från däckens båda mitten. Annars så är det bra att klämma på så feta du får plats med, att säga ett mått är ganska vilseledande då olika däck är olika stora med samma måttsättning. Så är det bara..
Nu är du nog uppe för sent igen Bredare däck ändrar inte spårvidden.
jag skulle tippa på att de säger, "håll dig till orginalbredden då funkar bilen bäst". Vid besiktning så får inte spårvidden ändras med mer än 5% lr vad dte är, alltså avståndet från däckens båda mitten. Annars så är det bra att klämma på så feta du får plats med, att säga ett mått är ganska vilseledande då olika däck är olika stora med samma måttsättning. Så är det bara..
Nu är du nog uppe för sent igen Bredare däck ändrar inte spårvidden.
Nej, du missförstår! Jag säger i texten att sålänge spårvidden inte ändras med mer än 5% så kan du ha på hur feta däck du vill.. förutsatt att de får plats alltså. Ofta så blir spårvidden större då breda däck måste förskjutas utåt för att inte ta i stötdämparen.
jag skulle tippa på att de säger, "håll dig till orginalbredden då funkar bilen bäst". Vid besiktning så får inte spårvidden ändras med mer än 5% lr vad dte är, alltså avståndet från däckens båda mitten. Annars så är det bra att klämma på så feta du får plats med, att säga ett mått är ganska vilseledande då olika däck är olika stora med samma måttsättning. Så är det bara..
Nu är du nog uppe för sent igen Bredare däck ändrar inte spårvidden.
Nej, du missförstår! Jag säger i texten att sålänge spårvidden inte ändras med mer än 5% så kan du ha på hur feta däck du vill.. förutsatt att de får plats alltså. Ofta så blir spårvidden större då breda däck måste förskjutas utåt för att inte ta i stötdämparen.
Lite rättning. Det är rullningsomkretsen som inte får diffa mer än 5%+/-, lite förenklat sagt, höjden på däcken.
Nu är du nog uppe för sent igen Bredare däck ändrar inte spårvidden.
Nej, du missförstår! Jag säger i texten att sålänge spårvidden inte ändras med mer än 5% så kan du ha på hur feta däck du vill.. förutsatt att de får plats alltså. Ofta så blir spårvidden större då breda däck måste förskjutas utåt för att inte ta i stötdämparen.
Lite rättning. Det är rullningsomkretsen som inte får diffa mer än 5%+/-, lite förenklat sagt, höjden på däcken.
Nej, du missförstår! Jag säger i texten att sålänge spårvidden inte ändras med mer än 5% så kan du ha på hur feta däck du vill.. förutsatt att de får plats alltså. Ofta så blir spårvidden större då breda däck måste förskjutas utåt för att inte ta i stötdämparen.
Lite rättning. Det är rullningsomkretsen som inte får diffa mer än 5%+/-, lite förenklat sagt, höjden på däcken.
Gäller även spårvidden.
Är det så? Ser man på, man lär sig nåt nytt varje dag