2631
Sök

Sambon gjorde bort sig med radiotjänst

1 468 Inlägg
6 februari 2010
enpatte skrev:
Leo86 skrev:
Men som jag själv. jag betalar inte det. för jag har en 42" bildskärm till min dator (datorn e faktiskt inkopplad i tvn o används 80% av tvn påslagen).

Det kan dom inte säga nåt om. att du har en tv. fast som bildskärm till tvn. om dom kommer så dra bort antennkabeln lite fort bara.

Du behöver varken öppna dörren eller släppa in dem så det är inget problem.

dåså. o olaga intrång vill dom juh knappast göra. ja menar. kan juh bli dyrt för dom. o då kan personen köpa många tv-apparater =P. nej jag menar bildskärmar  wink

8 883 Inlägg
6 februari 2010
Har man TV och/eller radio så ska man även betala radio- och tv-avgift som det numera heter.
Saknar man möjlighet att ta emot Tv och radio så ska man naturligtvis inte betala.

Mitt råd till trådskaparen är att skippa samtalet på Måndag i fall ni nu äger en TV eller radio

Fotograf på tierpidag.se

1 468 Inlägg
6 februari 2010
Hamilton skrev:
Har man TV och/eller radio så ska man även betala radio- och tv-avgift som det numera heter.
Saknar man möjlighet att ta emot Tv och radio så ska man naturligtvis inte betala.

Mitt råd till trådskaparen är att skippa samtalet på Måndag i fall ni nu äger en TV eller radio

man ska inte behöva betala för att få ha radio som ändå funkar öeralllt. eller varför betala för svt soom e dom absolut sämsta kanalerna som finns? vem sitter o glor på 1,2 4an förutom bingolottospelare, antikrundan folk o dom som möjligen vill se kalle på julafton undra hur jävla hög lön dom har egentligen som har (hand om) dessa kanaler.

Smålänning
7 883 Inlägg
6 februari 2010
Leo86 skrev:
man ska inte behöva betala för att få ha radio som ändå funkar öeralllt. eller varför betala för svt soom e dom absolut sämsta kanalerna som finns? vem sitter o glor på 1,2 4an förutom bingolottospelare, antikrundan folk o dom som möjligen vill se kalle på julafton undra hur jävla hög lön dom har egentligen som har (hand om) dessa kanaler.

Noll koll?

TV 4 har aldrig varit avgiftsfinansierat. Därför har dom reklam.

Ni som inte betalar TV-licens... Hoppas då ni aldrig glor på SVT´s program eller lyssnar på någon av SR´s kanaler (P1, P2, P3, P4) då dom finansieras med Radio/TV-avgiften dom också.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 468 Inlägg
6 februari 2010
twin_cam skrev:
Leo86 skrev:

Noll koll?

Ni som inte betalar TV-licens... Hoppas då ni aldrig glor på SVT´s program eller lyssnar på någon av SR´s kanaler (P1, P2, P3, P4) då dom finansieras med Radio/TV-avgiften dom också.

ah okej. sorry. men ändå. hur många glor på 1an o 2an förutom 1 timme om året? o p3 lyssnas IBLAND i bilen. men who cares? bort me skiten då

8 883 Inlägg
6 februari 2010
Leo86 skrev:
twin_cam skrev:
Leo86 skrev:

Noll koll?

ah okej. sorry. men ändå. hur många glor på 1an o 2an förutom 1 timme om året? o p3 lyssnas IBLAND i bilen. men who cares? bort me skiten då

Eftersom reglerna ser ut som dom gör så är det ju bara att följa dom.
Hur skulle det se ut om alla har egna regler om allt bara för att man inte gillar dom som finns?
Själv kollar jag mest på 1 och 2an för att slippa all reklam.

Fotograf på tierpidag.se

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
6 februari 2010
Inte så smart kanske att skriva ut vad hon gjort här på garaget. Kan ju finnas någon somläser denna tråd som nu möjligtvist skulle arbeta på radiotjänst..
Bara en tanke

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

498 Inlägg
6 februari 2010
Hamilton skrev:
Leo86 skrev:
twin_cam skrev:

Noll koll?

Eftersom reglerna ser ut som dom gör så är det ju bara att följa dom.
Hur skulle det se ut om alla har egna regler om allt bara för att man inte gillar dom som finns?
Själv kollar jag mest på 1 och 2an för att slippa all reklam.

För mig är det ett politiskt ställningstagande att inte betala tv-avgift.
Att tvinga på människor något som de inte vill ha hör hemma i gamla kommuniststater som nordkorea.
Om möjligheten att avstå från bara svt hade funnits så hade jag inte klagat.
Helt ärligt så tittar jag faktiskt inte så mycket på tv.
Har datorn kopplad direkt till tv:n så jag ser vad jag vill när jag vill.

En del säger att vi bör höja skatten för alla i stället och skrota radiotjänst, idiotiskt säger jag med flera som fortfarande inte vill betala för skiten.
Folk ska vara fria att få välja själva tvång hör till det förflutna.

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
7 februari 2010
förstår inte vf man ska betala för svt kanalerna..

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

1 067 Inlägg
7 februari 2010
TV avgiften är en skatt på TVn och radiotjänst skiter fullständigt i vilka kanaler du ser på ..

Är fortfarande ett jävla ocker och en arbetsmarknadspolitiskt åtgärd för Kiruna..

1 570 Inlägg
7 februari 2010
Personligen tycker jag SVT har bäst program inom vissa områden, dokumentärer, nyheter, debatter mm, reklamkanalerna är oproffsiga och dåliga på sånt och dessutom typ 3 reklamavbrott i en 20 minuters serie. Men staten får så mycket skattepengar ändå så det borde gå att finasieras, tvångsbeskattningar är fel väg. Å andra sidan förstår jag inte hur man kan betala pengar för att ha reklamkanaler heller. Betalar man för en kanal ska det vara reklamfritt precis som när reklambanners försvinner i dataprogram man köper.

9 108 Inlägg
7 februari 2010
Lösningen: korta reklamavbrott mellan program, inte under. Samt möjlighet för företag att sponsra fler program än idrottsevenemang. Vips så kan man i princip slopa tv-avgiften.

Om det nu inte räcker så lägg i så fall in en liten skattehöjning för alla istället för att enbart de godtrogna ska behöva betala så mycket eftersom det är många som inte gör det. Alla har tv så är det bara, och har man varken tv eller radio är man värd att straffas hur som helst.

www.maniacracing.se
494 Inlägg
7 februari 2010
Roos skrev:
Varför betala för kanaler man ändå inte har nytta utav? Hade hellre valt bort SVT om det gick.

Antar att du inte lyssnar på radio häller då ????

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

huh?
10 427 Inlägg
7 februari 2010
Skönt med reklamfri TV och radio, men det kanske bara jag tycker wink
Inte roligt med avgiften dock (byt till skattefinansierat ffs, det man inte vet
mår man inte dåligt av wink).

498 Inlägg
7 februari 2010
steifan skrev:

Så du menar att det är skillnad på att få en räkning eller om det dras direkt på din lön?
Ett bra alternativ till svt är annars tv8,seriösa debatter, bra dokumentärer osv.

Men visst kan jag erkänna att även jag blir nödgad att se tex partiledardebatter i svtplay.
Om man fick välja så skulle jag nog gärna betala mindre för äkta oberoende public serivce.
Lägg ner utbilningsradion, skär ner sr till 2 kanaler (p3=yngre o p4=lokalt+äldre).
Sedan sparar man bara en tvkanal som kan visa samhällsviktiga program som plus ,uppdrag granskning och nyheter.
Att köpa in dyra evenemang som OS kan man överlämna till de kommersiella kanalerna.

Då skulle vi få en billig avgift som ingen skulle kunna gnälla på.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
7 februari 2010
Förra veckan så gick det ju reklam på RixFm om Landet Brunsås som sänds på SVT! Då blev jag rejält sugen på att ringa upp till kiruna och säga att jag sålt tvn om det ska slösas med licenspengarna i reklamfinansierad radion.

Från www.e24.se 2008-12-27
I fjol fick SVT cirka 3,3 miljarder kronor av tv-avgifterna medan Sveriges Radio fick 2,5 miljard och Utbildningsradion 2,8 miljarder. Hamilton och ledningarna för SR arbetar för en ny form för hur pengarna ska komma bolagen till godo.

Måste ju bli överskott/bonusar/fallskärmar av alla miljarder...

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
7 februari 2010
ToBe skrev:
Roos skrev:
Varför betala för kanaler man ändå inte har nytta utav? Hade hellre valt bort SVT om det gick.

Antar att du inte lyssnar på radio häller då ????

Reklamradio finansieras inte av denna avgift, och har bättre musik och radiopratare än SR.

Jag skulle med nöje se att man tog bort SR & SVT helt och ersatte med reklamkanaler. För den summan man ska betala för dessa saker kan jag ha ett TV1000 eller Canal+ paket som inte heller har reklam...

huh?
10 427 Inlägg
7 februari 2010
enpatte skrev:
steifan skrev:

Så du menar att det är skillnad på att få en räkning eller om det dras direkt på din lön?
Ett bra alternativ till svt är annars tv8,seriösa debatter, bra dokumentärer osv.

Som sagt, "det man inte vet mår man inte dåligt av".

Edit: I övrigt lät dina idéer om effektivisering bra smile
Senast redigerat av steifan (7 februari 2010)

246 Inlägg
7 februari 2010
vänta 3-4 veckor o ring sedan och säg upp det..

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
7 februari 2010
steifan skrev:
enpatte skrev:
steifan skrev:

Som sagt, "det man inte vet mår man inte dåligt av".

Edit: I övrigt lät dina idéer om effektivisering bra smile

Och vi som tar reda på att våra skattepengar bara går till strunt - hur ska vi må?

Saker slutar inte hända för att man väljer att gräva ner huvudet i sanden och vägrar inse det, men det är visst många som tror i detta land. hmm

Sök