3558
Sök

CDA/CCI box till S40/V40?

7 februari 2010
Trådstartare
Tjenare!

Jag undrar om någon vet var jag kan köpa en CCI/CDA box till S40 Fas 2?
Har sökt igenom varenda sida på google och inte hittat något...

Kan man använda en box som kanske är till andra Volvo modeller som skulle fungera bra?

MVH
HiTek

Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 februari 2010
Finns mig veterligen ingen modellanpassad box men jag har kört med BMC CDA box på min gamla S40 och det är bara att köra en som inte är för lång (Mät innan hur mycket plats du har) och med rätt diamter.
Minns jag inte fel är det 77 mm.

Autotech

7 februari 2010
Trådstartare
Busgrabb skrev:
Finns mig veterligen ingen modellanpassad box men jag har kört med BMC CDA box på min gamla S40 och det är bara att köra en som inte är för lång (Mät innan hur mycket plats du har) och med rätt diamter.

Tack för svaret!
Så då spelar det ingen roll om boxen är "för" S70 eller annan modell? Så länge den passar och inte är för stor/lång så ska det fungera bra? Det skadar inte motorn osv? Kanske dum fråga, men vill bara vara helt säker.

Vad är bäst egentligen? Sådan CCI box eller öppet luftfilter från. tex. BSR?
Senast redigerat av HiTek (7 februari 2010)

x40
1 209 Inlägg
7 februari 2010
hej... du kan ta ett titt här.. http://www.garaget.org/Squadron
så kanske du kan fråga han hur han har gjort...

Volvo S40 turbo.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 februari 2010
HiTek skrev:
Busgrabb skrev:

Tack för svaret!
Så då spelar det ingen roll om boxen är "för" S70 eller annan modell? Så länge den passar och inte är för stor/lång så ska det fungera bra? Det skadar inte motorn osv? Kanske dum fråga, men vill bara vara helt säker.

Vad är bäst egentligen? Sådan CCI box eller öppet luftfilter från. tex. BSR?

Vad boxen kommer ifrån spelar ju ingen roll...
En sådan modell som CDA som har ett värmeskyddande "skal" är det bästa då ena sidan kopplas till motorn och andra sidan drar du en friskluftslang till så kan inte filtret suga varmluft från motorrummet.
Dock är detta vad jag vet oljefilter och det är ju inte det bästa för LMM men jag har kört med det utan problem men det KAN skada LMM.
Helst ska man ha ett oljefritt filter till motorer med LMM men vet inte om det finns några boxar med det.

Autotech

Sök