4444
Sök

Saab 9000 cs - 93 Hel/halv ljus

146 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
Hejsan har lite problem med min bil. Mina hel lysen fungerar ibland. alltså när man slår på hel lyset kan ljusen slockna helt, då kan man få klicka en gång så får man halv ljus och andra gången hel ljus. sedan efter ett tag så kan dom slockna helt och då får man göra om det hela igen, hmm

Nån som vet vad det kan vara som krånglar?

Har också ett problem som uppstått efter att jag kopplat in min baslåda och slutsteg när jag vrider upp volymen lite så börjar fram ljusen slå i takt med basen. måste jag skaffa ett extra batteri?

Hur gör jag det i så fall, nån som kan komma med tips.

MVH / MARKUS E

Isoleringsplåtslagare
173 Inlägg
Saab älskare!
4 597 Inlägg
7 februari 2010
antingen göra som han ovan o renovera, eller så byter du helljusrelät från en på skroten.

Det med baslådan, testa och skaffa en kondensator, det jämnar ut förbrukningen, så att det slutar blinka smile

146 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
Funkiee skrev:
antingen göra som han ovan o renovera, eller så byter du helljusrelät från en på skroten.

Det med baslådan, testa och skaffa en kondensator, det jämnar ut förbrukningen, så att det slutar blinka smile

Okye men tror du en kondensator hjälper så mkt ? tongue

146 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
honda1 skrev:
http://web.telia.com/~u33227289/saab_relay_headlight.html

tackar men tror jag fixar ett nytt rellä då jag inte har nån tid över på dagarna att skruva bil :'(

Isoleringsplåtslagare
173 Inlägg
8 februari 2010
vill minnas att jag har hört siffran 700 på Saab och reläet tar ca 10 min att löda om  och då är uppvärmingen av lödkolven inräknad.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 februari 2010
Eller så köper man ett på skroten smile kostar ca 10kr.

Och ja, det kommer att jämna ut pulsen, jag kör så, funkar prima smile

146 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
honda1 skrev:
vill minnas att jag har hört siffran 700 på Saab och reläet tar ca 10 min att löda om  och då är uppvärmingen av lödkolven inräknad.

bara kolla på skroten tongue

Har redan fullt upp med att fatta vad det är för fel på min fläkt den snurrar inte i början ibland så man får slå till och ibland så snurrar den sakta då drar man lite i kabeln o så börjar den fungera klockrent. och den tar ju inte häller i nånstans har kluvit allt i dag o kolla

Sök