MilleN skrev:
Residence skrev:
varför skulle det vara bättre med körskola än farsan din?
din farsa har ju också tagit körkort någon gång i livet.
körskolans STÖRSTA uppgift är att GÅ I VINST!
inte att examinera ut så många studenter som möjligt.
Så jag pluggar 1,5 år helt i onödan då, det enda jag blir är en blodsugande pengakåt best som inte alls vill lära folk köra bil utan bara ta deras pengar, skräp
Alla företag vill väl gå med vinst förresten? Sedan att lönen är ganska kass är en annan femma, vi borde tydligen jobba gratis
En körskola som mjölkar elever som redan kan köra på pengar får inte många elever till slut. Du anar inte hur många som kommer till körskolorna och säger "ska bara ta ett par lektioner sen vill jag köra upp" och så får man sitta och tvärnita flera gånger per lektion för att undvika rena krockar.
Folk som sitter på Garaget och har ett stort bilintresse kör troligtvis bättre än snittet i sin ålder om dom har en bra och kunnig handledare och visst finns det oseriösa körskolor (som i alla branscher) men att säga att alla med körkort är lika bra som en utbildad med X års erfarenhet av just att lära ut det är lite feltänkt tycker jag, jag har lärt mig sjukt mycket under min tid i "skolan".
att lönen är kass är ditt problem: passar det inte, välj ett annat yrke..
har du verkligen kollat läget på hur mkt en körlektion kostar i 45 min ?
din lön bör va högre med tanke på vad ni drar in... dock vet vi alla att lön inte baseras på det sättet.
Synd!
många (notera: ej alla)körskolor mjölkar elever på pengar då man tänker att "ja nu är eleven inne, skit i att boka uppkörningstid och få ut ett par tusenlappar till"...
-hur tror du företag som "linus bil" klarar sig igentligen...? - svenskar är godtrogna...
du menar att en körskolelärare är bättre än vilken annan person som helst som haft körkort i obruten tid i minst 5 år? - kan lova att jag ser många AS som är utbildade som körskolelärare.
Det finns inte många körskolor o västerort som rattar Skoda octavia RS + en S60 i samma stall.. har du verkligen sett hur de beter sig i trafiken?
jag ångrar verkligen att jag slösade 20K på körskolan när jag kunde ha övningskört med far eller mor.
vad kan en körskolelärare lära ut till skillnad mot en privatperson?
dragläge? risker? att inte köra påverkad? ¨'
nämn EN sak som en erfaren förare (privatperson) med körkort INTE kan lära ut till en person utan körkort?
i min värld är körskolor endast för de som har svårt att lära sig.. tyvärr. inget negativt menat, alla är olika.
men har man brain är körskolan inte något krav.