3766
Sök

Hur starta trädgårdstraktor???

33 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
tjaa!
jag har en partner P115 trädgårdstraktor med en trasig startmotor
och undrar om man kan dra igång den på något annat sätt?
det finns en stor mutter längst upp på vevaxeln så man kanske kan ta en hylsnyckel att dra igång den med? eller kan man veva igång den på ett annat sätt? (det går inte att rulla igång den) har testat detta.
en ny startmotor kostar lite väl mycket för att köpa nu, då det inte finns så mycket att klippa när det är vinter.
Tack på förhand!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
8 februari 2010
Kommer ihåg att jag satte en hylsa på borrmaskinen och snurrade igång våran gräsklippare med när startmotor hade säckat ihop. MEN de brukar va bra med komp i dom små motorerna så akta så du inte bryter handlederna;)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 februari 2010
Ja en bra batteridriven mutterdragare eller skruvdragare (modell bra) borde räcka för att få snurr på fanskapet smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

33 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
det ska jag testa big_smile bara ja kommer loss med skrudragaren sen när den har hoppat igång smile

1 265 Inlägg
9 februari 2010
borde de inte funka med mutterdragare? tryckluft:)

33 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
det funkar säkert. men en mutterdragare med knack kanske inte är så bra, ja menar att den kanske slår sönder motorn?

I En Gran Nära Dig
303 Inlägg
10 februari 2010
det funkar inte att starta den med en mutterknackare, högst troligt så kan du knäcka svänghjulbulten, gängorna och kilen (om du har otur) med det knack som mutterknackaren gör. skaffa en startmotor lr gör ett linhjul som passar på muttern och bind fast ett snöre så kan du dra igång den.

Pontiac Firebird 1989.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
10 februari 2010
Renovera startmotorn?
Sist vi hade problem med en startmotor var det startdrevet som är i plast som inte ville leka. Kostade otroliga 30kr till den. Det är till 99% slitdelar i startmotorn som är felet och det går att åtgärda relativt billigt. smile

Sök