3170
Sök

Intag av kreatin

231 Inlägg
20 februari 2010
Ät ordentligt minst 6 ggr om dagen, ät nyttigt, träna hårt och RÄTT(!) så behöver man inte alla piller o pulver. Ja, det är jättekul att tycka att man ökar som fan i storlek men måste väl ändå kännas roligare att veta att det är ens egen förtjänst och inte all creatin och pulver man drar i sej varje dag som man ändå tappar så fort man slutar med det?

1 814 Inlägg
20 februari 2010
Forshem skrev:
Ät ordentligt minst 6 ggr om dagen, ät nyttigt, träna hårt och RÄTT(!) så behöver man inte alla piller o pulver. Ja, det är jättekul att tycka att man ökar som fan i storlek men måste väl ändå kännas roligare att veta att det är ens egen förtjänst och inte all creatin och pulver man drar i sej varje dag som man ändå tappar så fort man slutar med det?

Men många äter protein-tillskott för att vara säker på att få i sig tillräckligt med protein för att växa, när man "växt klart" klarar man sig väl med den mängd protein som finns i vanlig mat.

Muttley
21 februari 2010
Timjoh skrev:
fattar inte varför många är är negativa mot creatine och protein pulver? som han ovan skrev 6 stora kyckling file elle typ 14 ägg vem i hela världen har tid att stå och göra så mkt mat hela tiden och vem orkar allt det ? Sen som creatine visst det binder vatten kan jag gå med på och många tycker det är fejk och det bara försvinner när man slutar, men tänk ett steg längre då. Några bra saker med det, Man får stora muskler ganska snabbt elle ökar i muskelmassa, sen så får man även synligare muskler snabbare eftersom dom växer snabbare man orkar mkt mkt mer på gymmet samt att man blir piggare i övrigt.
Något dåligt med det kan jag inte se.  Samt att det man inte tänker på är att eftersom du kan pressa mer på gymmet jobba hårdare så bygger du ju mkt mer "riktiga" muskler under allt det vattnet som binds, än om du inte tagit tlx creatine. då får du ju ut mer grund muskler pluss att eftersom du binder vatten blir du starkare snabbar och får en mer vältränad kropp, på en snabbare tid.

Så förstår inte varför många klagar på det.Tycker det är toppen att man kan köpa typ creatine som är lagligt samt inte farligt.

Sen om man tänker sig en kille/tjej som tränat i 5 år säger vi första 2 åren höjdes dom skapligt i vikt sen år 3 började det gå allt segare sen år 4-5 står dom på samma vikt och ökar inte i vikter elle något, är det inte bra att kunna ta lagliga produkter för att kunna få ut något av sin träning? Jag hade ielefal blivit trött på att gymma om det inte händer något.

Btw detta är mina åsikter!

Vad är vältränad kropp för dig? verkar ju som om de är en bodybuildare så som du skriver och gör reklam för massa extrapulver.
Tränar du ordentligt och äter som du ska så växer musklerna lagom. Inte behöver man göra flera kilo mat om dagen för det inte.
För att få synliga muskler så ska du bli av med fettet och då gör inte creatin någon nytta smile Om man behöver creatin för att bli pigg så hade jag nog sett över antal timmar man sover per dygn och maten.

Tränade förr ca 6-7 dagar veckan och gick ner massvis och fick synliga muskler helt utan några pulver och tillsatser smile.

Musklerna växer ju dessutom inte snabbare med creatin. Brorsan tränar typ varje dag och han behövde bara äta exakt som man skulle och vips så fick han större och finare muskler än de som preppar massa pulver smile

Sanizz
21 februari 2010
Spelis skrev:
Sanizz skrev:
Mathsa skrev:
Som jag sa detta fungerar skitbra för mig och eftersom det gör det så kör jag vidare med det oavsett vad du säger.Jag delar bara med mig av mina erfarenheter,visst man kan käka andra sorter men jag tycker detta är perfekt då jag tar det träningsdagar och funkar så jädra bra.Extra kreatin får jag av maten jag käkar så det får man i sig ändå,detta är ett perfekt komplement och tas 45 min före träning.Käkar nu även andra grejer efter träning så kreatin får jag så det räcker och blir över.Och några stickningar har jag aldrig hört talas om från dom jag känner som använder det heller..over and out...

Jag sa aldrig att det inte funkar. Det gör det, men tycker man att det är värt 500kr för en energidricka med kreatin så visst. Man kan köpa kreatin för 119kr halv kg och dricka en kopp kaffe. Massacra för 10ggn är en PWO produkt, vad gör du vilodagar? du bör kompletera det med annat kreatin fortfarande. OCH jag sa aldrig att du inte skall ta det. Är man nybörjare fattar jag helt seriöst inte varför man börjar trycka i sig en massa shit som kostar mängder med pengar när man ändå kommer öka stadigt i början. Jag hindrar som sakt ingen. Och jag säger inte att massacra är dåligt, men däremot kostar det mer än man får ut.

Det är just nybörjare som köper mest kosttillskott... Dom är ej pålästa och går på allt som står på etiketterna

Ja tragiskt nog är det tyvärr så hmm

Sök