3408
Sök

Intag av kreatin

Adder
972 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Kände inte för att regga mig på massa fitness etc forum. Så tänkte om någon här kunde lämna ett vettigt svar.

Kört med kreatin ett tag när jag shoppa en ny burk fanns inte den jag hade kört med kvar, men tog en som skulle vara likvärdig. Dock var de inte riktigt de. De är två stora skillnader dels löser den sig inte alls i kall vätska samt att den smakar lite mysko smile

Så den ska väl helst intas med silverte men de funkar inte för mig, får kväljningar bara jag försöker..

Finns de några andra bra sätt ?

Fick en fix idé.. Hur "bra" funkar de om man tar gelatin och gör ett litet knyte och sväljer hela den smile ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

1 697 Inlägg
10 februari 2010
Varför käkar man ens det?

Adder
972 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Juvakka skrev:

Google är din vän..

http://traningslara.se/blogg/kreatin-et … ger-nagot/

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

672 Inlägg
10 februari 2010
Bra om man vill binda vättska... vilket många tydligen vill smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

1 697 Inlägg
10 februari 2010
Okej. Men varför inte bara träna traditionellt. Det verkar ju nästan va lite "fusk" å stoppa i sig det. (Åtminstonde jag skulle inte ta det.)

Adder
972 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
smiler skrev:
Bra om man vill binda vättska... vilket många tydligen vill smile

Jo, för visso men de är ju också en del av helheten.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Adder
972 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Juvakka skrev:
Okej. Men varför inte bara träna traditionellt. Det verkar ju nästan va lite "fusk" å stoppa i sig det. (Åtminstonde jag skulle inte ta det.)

Gör ju de med detta är för mig en liten extra grejj bara. Så fusk är väl att ta i då jag endast tävlar mot mig själv.. Rent krast, vet inte exakt proportionerna men så är de samma sak att ta 5g pulver som att äta nått kilo kött.. Vilket i längden kanske inte är helt 100a samt att de blir bra kostsamt.
Senast redigerat av Adder (10 februari 2010)

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

1 697 Inlägg
10 februari 2010
Okej, man får ju göra som man vill (som tur e). Men jag skulle känna mig bättre om jag åt riktig mat. Aja, inget illa mot dig eller nån annan smile

President över Brinkland
465 Inlägg
10 februari 2010
när jag körde med kreatin på tiden jag orkade ägna mig åt styrketräning så tog jag en skopa i munnen, och sköljde ner med nån klunk vatten, dock vet jag inte om vi körde på samma, för en den kreatin brukar rent utsagt smaka skit tongue den jag körde smakade absolut ingenting.tongue

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"

stahre
11 februari 2010
gör som med en proteindrink? Kan annars tipsa om ett kreatin som jag använt ett tag. Finns faktiskt på willys under "hälsokost hyllan" en vit burk med röd etikett. Smakar inte ett dugg o funkar kanon, finns även ett bra protein pulver ur samma serie

1 010 Inlägg
11 februari 2010
Tänk på att inte glömma att ta uppehåll med kreatinet!

Kroppen kan sluta tillverka det kroppsegna.

1 482 Inlägg
11 februari 2010
Juvakka skrev:

Man binder vätska och får en kraftigare explosivitet i musklerna. Den är förvissa "falsk" men det som händer är att man pallar trycka upp stången 1-2 gånger extra och bryter ner muskelfibrerna ordentligt för att sen återbygga.

BLT Service
Theracords Music Label

Gödseldräng
4 529 Inlägg
11 februari 2010
de kreatinet jag kör med löser sig inte heller i kallt vatten men prima i vrmt vatten så kör på det

herr
321 Inlägg
11 februari 2010
Bara att häva i sig, skulle nog inte rekommendera att binda det i nån gelélösning om du inte dricker en jäkla massa vatten efteråt för å blanda ut det i magen. Man dricker ju det inte för att det är gott endå, men som nån sa tidigare så kan du blanda det, exempelvis om du dricker gainer eller proteinshake, då blir det knappt att smaka nå överhuvudtaget.

453 Inlägg
11 februari 2010
Ser bara posetivt på Creatine, man orkar mer man blir piggare i vardagen enligt mig, samt man kan öka snabbt i muskler och att man då får snabbare resultat. visst det binder vatten, men! Även om det binder vatten så blir det ändå muskler av det så man blir ju klart starkare.
Sen slutar man med creatine och slutar träna tappar man ju en del i muskler men slutar man men endå tränar så är det inte så farligt.

Sen varför tar du i pulver form? Pröva kapslar mycket bättre anser jag då man slipper ha med sig saker man kan blanda med osv istl för att bara svälja ner några tabletter, använder det själv och tycker det är smidigt! smile

672 Inlägg
11 februari 2010
När du slutar så tappar du vattnet du bundit... trist när du trott du blivit biff smile
Men vist ger de lite effekt... har du otur så binder du mkt vatten i fejjan vilkt gissningsvis inte blir så snyggt haha...

Rör ner pulvret i frukostyogurten/gainern/drinken...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Fisketokig
2 997 Inlägg
11 februari 2010
Vill du se ut som en riktig man så ät som en sådan och problemet är löst.

Fejkade pulverpojkar står inte högt i kurs wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

<3 Japs
680 Inlägg
11 februari 2010
Martin 9-3 skrev:

Jag har styrketränat i mer än 6 år. I mer än 4 ½ år så tränade jag och gick knappt på
några tillskott alls. Åt som en j*vla idiot och ökade inte mycket i muskelmassa trots att jag
körde hårt på gymmet. Man får äta SJUKT mycket om du ska få i dig tillräckligt med protein
(näring rent generellt) om du bara äter vanlig kost.

Nu har jag kört proteinpulver (WHEY 80) i snart 5 månader och det hjälper verkligen.
Idag kör jag proteinet då... + CLA, Omega-3 och ca 6-7 måltider (inkl mellanmål) om dagen och det
är först nu jag ser resultat. Är 1,89 och väger 93 kg. Vägde 97 innan under högsäsong, men har deffat ner lite nu smile

Kreatin har aldrig riktigt varit något för mig...

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

stahre
11 februari 2010
Martin 9-3 skrev:

Nja råder delad uppfattning. Jag gjorde nån form av test för Herbal life där dom mätte ur precis hur mkt protein, kolhydrarter osv. jag skulle ha i mig per dag när jag tränade som mest. Resultatet av mig som väger strax över 100 och är 194 lång var att jag skulle få i mig 6 STORA kycklingfilér eller en jävla massa ägg, tror det var 14 eller så... det blir varken gott eller särskilt billigt...
Därför åt jag kreatin och 2 teskedar proteinpulver, kändes både lättare o billigare...

453 Inlägg
11 februari 2010
fattar inte varför många är är negativa mot creatine och protein pulver? som han ovan skrev 6 stora kyckling file elle typ 14 ägg vem i hela världen har tid att stå och göra så mkt mat hela tiden och vem orkar allt det ? Sen som creatine visst det binder vatten kan jag gå med på och många tycker det är fejk och det bara försvinner när man slutar, men tänk ett steg längre då. Några bra saker med det, Man får stora muskler ganska snabbt elle ökar i muskelmassa, sen så får man även synligare muskler snabbare eftersom dom växer snabbare man orkar mkt mkt mer på gymmet samt att man blir piggare i övrigt.
Något dåligt med det kan jag inte se.  Samt att det man inte tänker på är att eftersom du kan pressa mer på gymmet jobba hårdare så bygger du ju mkt mer "riktiga" muskler under allt det vattnet som binds, än om du inte tagit tlx creatine. då får du ju ut mer grund muskler pluss att eftersom du binder vatten blir du starkare snabbar och får en mer vältränad kropp, på en snabbare tid.

Så förstår inte varför många klagar på det.Tycker det är toppen att man kan köpa typ creatine som är lagligt samt inte farligt.

Sen om man tänker sig en kille/tjej som tränat i 5 år säger vi första 2 åren höjdes dom skapligt i vikt sen år 3 började det gå allt segare sen år 4-5 står dom på samma vikt och ökar inte i vikter elle något, är det inte bra att kunna ta lagliga produkter för att kunna få ut något av sin träning? Jag hade ielefal blivit trött på att gymma om det inte händer något.

Btw detta är mina åsikter!

Sök