när man ska göra kallstart med den så dör den när man gasar, måste vänta några minuter innan man kan gasa..
Men jag var ute och provade koppla bort lamda sonden men det var ingen skilland när jag gjorde det. men lampdasonden skulle väll visats på felsökningen som jag har gjort om den var sönder? och den skulle väll gå dåligt när jag kör bilen varm?
den fungerar bra när den är varm. förutom att tomgången är hög.
bytte insugspackning,och rengjorde spjällhuset, samma problem men det ryker bara vitt ibland olika varm som kall. tomgång ligger fortfarande på ca 1200-1500
Kolla intercoolern! Kompisen hade liknande problem och intercoolen var något sprucken.. Svår startad och ororlig tomgång och dog på tomgång efter gas.
okej men hur kan man provtrycka den lättast? om man kopplar förbi intercoolen borde man märka det eller?
Om du har en kompressor så kan du lätt kolla om det är helt! Ta en gammal inner slang med nippeln kvar och vik över en av slang kopplingen och säkra med en slang klämma. och täta den andra på samma sätt, och fyll på försiktigt! Inte för högt tryck bara så du knäcker det. Känn efter runt om det läcker! Funkar perfekt.....
vet inte vilka givare du nu har bytt men tempgivaren till styrenheten som sitter på topplocket brukar ge exakt dessa symptom när den är skrot, observera att det finns tydligen 2olika sorter av dessa givare på topplocket så se till att du monterar en av samma sort.
vet inte vilka givare du nu har bytt men tempgivaren till styrenheten som sitter på topplocket brukar ge exakt dessa symptom när den är skrot, observera att det finns tydligen 2olika sorter av dessa givare på topplocket så se till att du monterar en av samma sort.
jag bytte ut tempratursensorn/givare som fungerar som kallstart med mera. köpte den ny på volvo. så den ska vara hel..
Kolla intercoolern! Kompisen hade liknande problem och intercoolen var något sprucken.. Svår startad och ororlig tomgång och dog på tomgång efter gas.
okej men hur kan man provtrycka den lättast? om man kopplar förbi intercoolen borde man märka det eller?
Om du har en kompressor så kan du lätt kolla om det är helt! Ta en gammal inner slang med nippeln kvar och vik över en av slang kopplingen och säkra med en slang klämma. och täta den andra på samma sätt, och fyll på försiktigt! Inte för högt tryck bara så du knäcker det. Känn efter runt om det läcker! Funkar perfekt.....