2118
Sök

Köpråd : Ny bil Diesel 200tusen -270tusen ....

Entreprenör
1 286 Inlägg
14 februari 2010
#21
Jag skulle satsat på: BMW 316d, 318d eller nya 320d EDE (Efficient Dynamics Edition). Dock så tror jag inte riktigt att du kommer ner till 270'' om du väljer 320d EDE men en 316d eller 318d får du lätt för 270''.

// Niklas Johansson

528 Inlägg
14 februari 2010
#22
Jag skulle vilja poängtera att för en pendlarbil kan man mycket väl gå ner sig i motorstorlek långt mer än vad de flesta tänkt sig.  Själv kör jag en C30 1.6D  och har ärligt aldrig tyckt att den underpresterar något vidare. Har du alla pengar i världen och gillar att tanka så för all del välj den motor du vill ha, men provkör även de lite mindre. Min nyfunna erfarenhet är att dieseln är så stark och hyfsat mjuk i gången att man gott klarar sig med en lite mindre motor.

HEAVY METAL
765 Inlägg
14 februari 2010
#23
Slår ett slag för denna.. !!    http://www.toyota.se/cars/new_cars/aven … specs.aspx  ( Välj drivmedel och motor/låda)  Dock snäppet dyrare än 270 K i Buisnes utförande.,!!   men men.,!!!  Sjukt skön bil att köra.. Säker och snygg !
Senast redigerat av Engen (14 februari 2010)

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
14 februari 2010
#24
Jag säger, köp en Passat helt klart! smile.. Dom nyare dååå big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

342 Inlägg
14 februari 2010
#25
många tror säkert jag e från vettet när ja säger huyndai i30 men är själv huyndai mekaniker så.. detta e nog den "bästa" och bekvämaste bil dom gjort inte mkt krångel och bränslesnåla, samt rymliga och roliga att köra..


jorgen72
14 februari 2010
#26
qvintus44 skrev:
Jarme skrev:
qvintus44 skrev:
okej ska läsa lite om den ... läste lite den verkar inte vara så bränsle snål  6,8 liter/100 km vid blandad körning

Vad tror ni om nya scoda Superb kombin då ??
GRYM BIL!
Körde den för någon vecka sedan, 140TDI med DSG! Deras DSG är outstanding låda i min mening! Dock kommer den inte som "Greenline" och då är miljöbils klassad nu! Detta finns endast till sedanen...
Så sedanen finn som miljöklassad ??
140hk tdi är inte miljöbilsklassad

Avstängd
1 557 Inlägg
14 februari 2010
#27
Passaten e helt ok att åka i smile Dock så är 140hk lite trött tycker jag hmm Hade satsat på 170 hk iallafall... Är väl ingen miljöbil men då blir det tråkigt så in i bomben istället tongue

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Avstängd
1 557 Inlägg
14 februari 2010
#28
MrKerm skrev:
Passaten e helt ok att åka i smile Dock så är 140hk lite trött tycker jag hmm Hade satsat på 170 hk iallafall... Är väl ingen miljöbil men då blir det tråkigt så in i bomben istället tongue
170hk o med dsg låda plus värmare big_smile
Kolla på på gt-sport mycket fin om jag får säga mitt smile Blir en sådan som nästa företagsbil om jag får bestämma tongue
Senast redigerat av MrKerm (14 februari 2010)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

jorgen72
14 februari 2010
#29
MrKerm skrev:
Passaten e helt ok att åka i smile Dock så är 140hk lite trött tycker jag hmm Hade satsat på 170 hk iallafall... Är väl ingen miljöbil men då blir det tråkigt så in i bomben istället tongue
Du får ingen ny passat med 170 tdi motor för 270t men det är en underbar bil o åka i . o jag tror inte 170 tdi är miljöbilsklassad heller

Avstängd
1 557 Inlägg
14 februari 2010
#30
4krafs kan ju också va gött o ha när vintrarna e som denna har vart smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Avstängd
1 557 Inlägg
14 februari 2010
#31
jorgen72 skrev:
MrKerm skrev:
Passaten e helt ok att åka i smile Dock så är 140hk lite trött tycker jag hmm Hade satsat på 170 hk iallafall... Är väl ingen miljöbil men då blir det tråkigt så in i bomben istället tongue
Du får ingen ny passat med 170 tdi motor för 270t men det är en underbar bil o åka i . o jag tror inte 170 tdi är miljöbilsklassad heller
nä inte miljöklassad... Jo en 170hk får du för dom pengarna dock kanske gt-sport startar väl på 300 strecket precis

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Avstängd
1 557 Inlägg
14 februari 2010
#32
hrmf kanske heter r-line o inte gt tongue

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Avstängd
1 557 Inlägg
14 februari 2010
#33
annars touran faktiskt snäppet tystare än passat och känns rymligare dock kränger den lite mer när det svänger...

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Avstängd
1 557 Inlägg
14 februari 2010
#34
MrKerm skrev:
hrmf kanske heter r-line o inte gt tongue
Kollade nu finns både och tongue Dock är r-line lite finare, ned lackad o lite fetare...

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 februari 2010
#35
Eftersom 3-serien är lite utanför budget, varför inte titta på lilla 1-serien istället? är stadigare än många större bilar att köra, trots måtten. Och miljöklassade 118D (143hp) har prestanda så det räcker, miljöracer som Teknikens Värld kallade den.

Ett tips om körglädje är högt prioriterad, 1an är grymt balanserad. Men när utrymmena inte är speciellt högt prioriterade smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Avstängd
1 557 Inlägg
14 februari 2010
#36
Kan du tänka dig o gå upp till typ 320-330 så får du en mer eller mindre fullsketen R-line big_smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

jorgen72
14 februari 2010
#37
MrKerm skrev:
jorgen72 skrev:
MrKerm skrev:
Passaten e helt ok att åka i smile Dock så är 140hk lite trött tycker jag hmm Hade satsat på 170 hk iallafall... Är väl ingen miljöbil men då blir det tråkigt så in i bomben istället tongue
Du får ingen ny passat med 170 tdi motor för 270t men det är en underbar bil o åka i . o jag tror inte 170 tdi är miljöbilsklassad heller
nä inte miljöklassad... Jo en 170hk får du för dom pengarna dock kanske gt-sport startar väl på 300 strecket precis
Både 140hk o 170 är dyrare än 270t som ny

22 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
#38
Rquired skrev:
Eftersom 3-serien är lite utanför budget, varför inte titta på lilla 1-serien istället? är stadigare än många större bilar att köra, trots måtten. Och miljöklassade 118D (143hp) har prestanda så det räcker, miljöracer som Teknikens Värld kallade den.

Ett tips om körglädje är högt prioriterad, 1an är grymt balanserad. Men när utrymmena inte är speciellt högt prioriterade smile
Den här var helt klart intressant .... Efter som jag inte har familj eller barn så är inte kombi på nått sätt ett måste ....smile   Satt och läste lite om den på bmw sida   finns den både som manuell och automat diesel varianten tro hittade inget om det ...
Senast redigerat av qvintus44 (14 februari 2010)


Lights out.
124 Inlägg
14 februari 2010
#39
Har kört BMW 535d, Volvo V70 D5 och Passat TDI och upplever Passaten som bäst.

Att dom dessutom håller bra kvalite och förehållandsvis lågt pris gör ju saken ännu enklare.

Passat TDI med DSG låda!

Kan tilläga att Passaten drar 0.6L/milen vid blandad körning och att man utan större svårigheter kan komma ner i 0,5L/milen om man kör som folk på landsväg.
Senast redigerat av Snajdarn (14 februari 2010)

8 Inlägg
14 februari 2010
#40
qvintus44 skrev:
Jarme skrev:
Jag skulle väntat till Mars 2010?!

From då så har nämligen skattevärket valt att miljöklassa BMW E91 318d Touring! Grym bil att köra och äga, 0,5 blandad körning!

Själv ska jag precis beställa en, och mitt största "världsproblem" är om jag skall ha med eller utan Rails?
Någon som kan tycka till, tacksam för hjälp!!! Bilen blir vit med M.sprt chassi (16mm sänkning) och 17" org. fälgar till att börja med...
Vet du vilket pris den ligger i ??
Den kostar iof ord. 303´ i grund men före rabatter?! Ja hade missat ditt 270´ tak, sorry!
Dock blir den billig i längden med fri service. Sen har Bmw tom sista Mars bra erbjudanden för att locka tjänstebils förare... Mest för att attrahera gamla Saab förare som jag, vi får inte längre välja Saab?! Ex. på rabatter, 7000kr kombi rabatt 4900kr för komfort pkt ord. 20000kr!!!

Ang Superben så heter miljöbilen Greenline inte den roligaste motorn 105hk miljödisel! Men som sagt finns ej som kombi, än!

"Jag har inte misslyckats - Bara testat 1200idéer som inte fungerar"


Sök