har vart med om mkt
Ford sierra.
Kommer till jobbet i illfart då jag några minuter sen.
Jag tar infartskurvan tidigt för att träffa apex rätt, och mitt i kurvan smäller det till från högerdäcket
Högt som fan!
Det visar sig att jag lyckats träffa tågrälsen som precis utanför området.
Jag har alltså fått ut högerdäcket utanför asvaltsbanan och ut på 15 - 20 cm hög järnbalk
Resultat?
Hål i fälg, punktering, knäckt länkarmstag och bussningen i krängningshämmarn hoppde ur led...
Tur man har vänner som ställer upp senare på dagen så man kom hem
Senvåren för snart 2 år sen.
Har precis varit och köpt Escort Turbon och är påväg uppför den långa Jönköpingsbacken ( norrgående )
Bilen hade, som det visade sig senare mkt dåligt batteri.. och pga det blev faktiskt tomgången svajig, svag och ojämn...
Så där står vi i backen med världens längsta jävla kö, massa irriterade bilister som vill hem från jobbet osv..
Då äre klart biljävlen dör pga att jag inte är uppmärksam nog att hålla varvet uppe när jag ska smyga framåt, ett klassiskt Kärringstopp MAO
Försöker starta bilen, men den tuggar sakta och segt på starten, inte en antydning på minsta tändning.
Hoppar ut ur bilen och börjar putta den framåt åt vägkanten.
Det är ganska brant i backen så jag jobbar arslet av mig, bilar bakom börjar bli tjuriga då trafiken framför mig börjar flyta på och tillslut börjar en del tuta osv
Polaren i följebilen står längre fram, och kommer inte bakåt.
Så han får åka framåt i kön till närmaste avfart sen vända tillbaka haha..
Vi köpte startkablar på närmaste mack, fast när vi kom tillbaks och bilen hade kylt ned sig startade den direkt igen
Hey Ho Here We go!
Det var väl mest stressade situationen sådär..
Annars, BMW Touring vägrade starta pga batteriet utanför bes precis när det var min tur att åka in...
Bakdiffen skär i sierran på e4an i 120 km/h... slutade med bärgning och ca 2,600 kr.
Tidigare sierra startar inte efter dikes körning 2 mil hemifrån varpå vi bogserar med 740 i 5 cm nysnö, och mkt dåliga däck på volvon... visar sig vara "röda knappen" i bagaget. ( alltså ett knapptryck, bilen startar direk = drifta vidare )
Automat lådan på polarens Dodge Coronet vägrar koppla ur mitt i skogen, då startar den inte, och vi kan inte rulla den varken framåt eller bakåt... visar sig vara fel på växellänkaget 4,5 timma senare i skogen
Det är väl det mesta jag kommer på nu... sen har man soppatort lite här och var imellanåt. men det är ju bagateller