3527
Sök

Sämsta stället/tillfället som din bil stannat på?

129 Inlägg
15 februari 2010
#41
Fick punktering i Övre soppero en höstkväll 2005. Fick ej loss bultarna till däcket, så jag försökte köra mot Vittangi. Men det gick inget vidare.
Efter många timmar stannade det en bilmekaniker som hade mer kraft i armarna. Då kände man sig lycklig.

217 Inlägg
15 februari 2010
#42
på grensen til Polen, kjørte så slo bilen nedi å halve eksos anlegget falt av, kjørte i 6 timer med åpen eksos, den 24des, var en senket Mercedes 320E , gøy å bruke julen til å sveise eksos..not


629 Inlägg
15 februari 2010
#43
Blev stående med Saaben 20 mil hemmifrån dagen innan julafton, skulle hämta mormor för att fira högtiden med familjen, och ett löphjul till multiremmen pajade 1 km innan jag kom fram. Fick jaga tag på en släkting som kunde skjutsa mig till mekonomen för att köpa rem och löphjul och sedan byta remmen vid vägkanten...


Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
15 februari 2010
#44
Med firmabilen på en verkstad jag praktiserade på så lossnade länkaget från växelspaken till lådan lagom till jag skulle växla ner inför en rondell.
Inga problem tänkte jag jag får väll slira lite på kopplingen för att klara rondellen, den planen gick käpprätt åt helvete eftersom jag hade glömt att jag hade 5:an i när jag skulle slira iväg så dog skiten för mig.. Man var säkert riktigt populär då när man stog mitt i en rondell med huven öppen och försökte få dit länkaget lite provisoriskt.

Med min grand cherokee så gick CPS givaren sönder för mig precis när jag höll på att köra om en bil+ husvagn så jag kunde inte köra fortare än 60km/h och motorn misstände nått fruktansvärt, men jag kom den. Lagom efter den omkörningen så dog motorn och jag fick rulla in till sidan och ringa efter en som kunde bogsera mig.


7 100 Inlägg
15 februari 2010
#45
mitt ute i dom djupaste skogarna med 745:an när vi skulle fiska,fick soppatorsk............

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 021 Inlägg
15 februari 2010
#46
Fick en redig punka på väg ner till jobbet för några veckor sen, Höll ca 90 sen hörde jag hur det small till så in i helvete från Vänster bakhjul och det börja skaka och vobbla i hela bilen, Däcket hade exploderat och krängts av från fälgen och kilat fast sig i hjulhuset och lyft hela jävla bakänden på bilen, va skitvidrigt när man låg i ca 90 kmh och körde lite halvtrött på morgonen, är än idag glad att det inte hände när jag låg o pressa i nån kurva. Gjorde ett försök att byta till reservhjulet på plats men de kunde jag lika gärna skitit i, Lille original domkraften gick av på mitten och fälgkorset böjde sig. Fail


475 Inlägg
16 februari 2010
#47
skulle ner till tyskland för "fylla på förrådet"  resa... rullar av färjan i tyskland... på rampen så rasar kamremen... bil fan kunde väl ha dött i sverige eller Danmark.. men NEJ DÅ

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

1 570 Inlägg
16 februari 2010
#48
Drivaxelhaveri mitt i en korsning vid Gullmarsplan i Sthlm vid 16.00-tiden en vardag. Som tur var kom det några killar och hjälpte mig skjuta fanskapet åt sidan smile

Tuuuurbo
240 Inlägg
16 februari 2010
#49
min audi v8 tvärdog inne på bilprovningen igår smile

Lagom pinsammt att putta ut bilen, plus att man fick en tvåa för okörbar bil..


1337
1 343 Inlägg
16 februari 2010
#50
GroundX skrev:
Mitt på E4an här i Jönköping fick jag motorstopp på gamla Hondan. Säljaren berättade inte att generatorn var kass och hade laddat upp batteriet åt mig innan jag köpte den, så märkte ingenting. Usch! Nu mäter jag spänningen innan köp.

Vad hjälper det att du mäter spänningen innan köp om batteriet är fulladdat?

I'm not a fighter, I'm a lover!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 februari 2010
#51
Xtravagant skrev:
GroundX skrev:
Mitt på E4an här i Jönköping fick jag motorstopp på gamla Hondan. Säljaren berättade inte att generatorn var kass och hade laddat upp batteriet åt mig innan jag köpte den, så märkte ingenting. Usch! Nu mäter jag spänningen innan köp.

Vad hjälper det att du mäter spänningen innan köp om batteriet är fulladdat?

man mäter ju å ser om generatorn laddar som det ska

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

100 Inlägg
16 februari 2010
#52
Under min tid med min Clio hade jag något fel på mina avgasvärden så det gjorde i sin tur att bilen helt plötsligt förlorade kraft så den stanna och en omstart var nödvändig. Detta kunde hända flera ggr per dag och det värsta som hände var när den stanna mitt i rondellen efter en motorvägsavfart, blev skitskrajj att jag skulle orsaka värsta seriekrocken men som tur var kunde jag köra in till sidan. Ett förbannat jobbigt fel iaf.

1 723 Inlägg
16 februari 2010
#53
Tappade vänster framdäck i Knalleland i Borås precis när det var som mest trafik på den smalaste av smala vägar. Lyckligtvis så tappade jag däcket i precis rätt stund då trafiken avtog. Det rullade/studsade/flög snyggt mot en busskur. Två trevliga poliser stannade och erbjöd sig lyfta bilen eftersom jag inte fick under domkraften. Inte ens de var så starka. En låg racingdomkraft och en annan framskärm från skroten gjorde susen!

847 Inlägg
16 februari 2010
#54
sköt av en tryckslang i vänsterfilen på Tranebergsbron i Stockholm mitt i rusningen, i uppförsbacken så bilen stod där den stod
Senast redigerat av Volvo_Emil (16 februari 2010)

Majestas
1 319 Inlägg
16 februari 2010
#55
har vart med om mkt tongue

Ford sierra.
Kommer till jobbet i illfart då jag några minuter sen.
Jag tar infartskurvan tidigt för att träffa apex rätt, och mitt i kurvan smäller det till från högerdäcket
Högt som fan!

Det visar sig att jag lyckats träffa tågrälsen som precis utanför området.
Jag har alltså fått ut högerdäcket utanför asvaltsbanan och ut på 15 - 20 cm hög järnbalk roll
Resultat?

Hål i fälg, punktering, knäckt länkarmstag och bussningen i krängningshämmarn hoppde ur led...lol
Tur man har vänner som ställer upp senare på dagen så man kom hem big_smile

Senvåren för snart 2 år sen.
Har precis varit och köpt Escort Turbon och är påväg uppför den långa Jönköpingsbacken ( norrgående )
Bilen hade, som det visade sig senare mkt dåligt batteri.. och pga det blev faktiskt tomgången svajig, svag och ojämn...
Så där står vi i backen med världens längsta jävla kö, massa irriterade bilister som vill hem från jobbet osv..

Då äre klart biljävlen dör pga att jag inte är uppmärksam nog att hålla varvet uppe när jag ska smyga framåt, ett klassiskt Kärringstopp MAO tongue

Försöker starta bilen, men den tuggar sakta och segt på starten, inte en antydning på minsta tändning.
Hoppar ut ur bilen och börjar putta den framåt åt vägkanten.
Det är ganska brant i backen så jag jobbar arslet av mig, bilar bakom börjar bli tjuriga då trafiken framför mig börjar flyta på och tillslut börjar en del tuta osv neutral

Polaren i följebilen står längre fram, och kommer inte bakåt.
Så han får åka framåt i kön till närmaste avfart sen vända tillbaka haha..

Vi köpte startkablar på närmaste mack, fast när vi kom tillbaks och bilen hade kylt ned sig startade den direkt igen cool Hey Ho Here We go!

Det var väl mest stressade situationen sådär..

Annars, BMW Touring vägrade starta pga batteriet utanför bes precis när det var min tur att åka in...
Bakdiffen skär i sierran på e4an i 120 km/h... slutade med bärgning  och ca 2,600 kr.

Tidigare sierra startar inte efter dikes körning 2 mil hemifrån varpå vi bogserar med 740 i 5 cm nysnö, och mkt dåliga däck på volvon... visar sig vara "röda knappen" i bagaget. ( alltså ett knapptryck, bilen startar direk = drifta vidare )

Automat lådan på polarens Dodge Coronet vägrar koppla ur mitt i skogen, då startar den inte, och vi kan inte rulla den varken framåt eller bakåt... visar sig vara fel på växellänkaget 4,5 timma senare i skogen cool

Det är väl det mesta jag kommer på nu... sen har man soppatort lite här och var imellanåt. men det är ju bagateller yikes
Senast redigerat av _MaCCe_ (16 februari 2010)

Team VeboTrim

Team Kränghäng
657 Inlägg
16 februari 2010
#56
Min gamla camaro stannade 50m från macken, på ett vägarbetes område där de knappt fanns plats för två bilar i bredd.. då va man poppis..!!

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

653 Inlägg
16 februari 2010
#57
Fick soppatorsk på påfarten till motorvägen, kändes lagom pinsamt o behöva sakta ner en massa folk som vill gasa ut på motorvägen.

Smoke tires not drugs

218 Inlägg
16 februari 2010
#58
ja fick stopp me min farsas 940 i en rondell precis vid en tågstation när alla bussar o taxibilar låg efter;). helvette vilket liv de blev innan man fick bort bilen därifrån!

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544

Licenssvetsare
927 Inlägg
16 februari 2010
#59
Infarten (södergående riktning) till Tingstadstunneln, på julafton för 2 år sedan.. Polisen kom och frågade ifall vi satt och fikade tongue Generatorn hade pajjat på våran gamla Volvo 740..

19 Inlägg
8 mars 2010
#60
Var till Kläppen(ligger innan Sälen) med familjen i Vintras. Skulle starta bilen vid -32 fungerade skitbra. Jag tog bort all snö och öppnar motorhuven för att ta bort is från luftintaget. Stänger motorhuven och kollar så att den var låst(trodde jag). Senare skulle vi in till Sälen med bilfan. Eftersom jag övningskör så åkte lappen på. Alla här vet hur ni gör när ni ser en övningskörare... Fullt ös hela vägen om. Men iallafall... Kör ut på stora vägen accar upp till 90km/t och ser till min förskräckelse hur motorhuven börjag att flappa i låset... Ställer mig på bromsen, går ner till 50/40km/t blir stående längs vägkanten i stugbytartider. Arga 08or tuttar och plöjer förbi. Och övningskörskylten gjrde det inte bättre någonstans...


Sök