Ingen som har varit med om samma problem med AC/klimatanläggningen????
Ringde till volvo/Bilia sthlm söderort och fick svaret att dom kunde kontrollera felkoder kostar 250:- fårgade om det var något som dom kände till sen tidigare,fick svaret att det kan hända... ringde sen till min polare som oxå jobbar på bilia dock på annan ort fick svaret att det är CCM software som ev behöver laddas om p.g.a att den har hamnat i blockerat lägge, troligen för att jag tagit bort batteriet för snabbt, står dock i handboken att man skall vänta 5 minuter innan minuspolen tas bort (gjorde precis som det stog). enligt min källa ska man vänta minst 10-15min innan batteriet tas bort, konstigt boken säger 5min!!! sammanfattande pris: 250:- felsökning, 540:- CCM software, 160:- för jobbet. jävla fantasi summor... Fick även veta att problemet enbart fanns på dom tidigare S60 modellerna 01-02:or sen åtgärdades problemet.
Alt.2 som har fungerat för min källa som har varit med om problemt flertal gånger!
1. se till att tändingen är helt avstängd
2. vänta 10-15min
3. ta bort de gamla batteri. minus-plus.
4. sätt i tändningsnyckeln och vrid till (lägge 2). som INTE framgår i instruktionboken...
5. i med nya batteriet. plus-minus.
gör man på det här sättet ska inte mjukvaran kunna hänga sig.
ska testa metoden idag, hoppas att det funkar fast att min redan har hängt sig, fick även vetat att en ny klimapanel kostar många tusenlappar
![sad](img/smilies/sad.png)