2506
Sök

Mitsubishi evolution IV bränsleförbrukning!

17 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
hej! jag undrar om någon vet vad en mitsubishi evolution IV drar i Bränsleförbrukning (liter/100km):
Blandad: ? Stad: ? Land: ?

MVH
Alija

Rejsa ?
2 959 Inlägg
23 februari 2010
Jag skulle säga mellan 1.2 till hur mycket som helst nästan beroende på hur dom körs.
Det är sällan man har en sådan här bil och bara fiskör men andra sidan är inte bränsleförbrukningen det stora ekonomiska problemet med en Evo utan delar, service, försäkring mm är nog det du ska fundera mer på.

Autotech

353 Inlägg
23 februari 2010
Busgrabb skrev:
Jag skulle säga mellan 1.2 till hur mycket som helst nästan beroende på hur dom körs.
Det är sällan man har en sådan här bil och bara fiskör men andra sidan är inte bränsleförbrukningen det stora ekonomiska problemet med en Evo utan delar, service, försäkring mm är nog det du ska fundera mer på.

helt rätt! är du född 90 så kommer du ha en försäkring som är svindyr! delar är riktigt dyra! täta oljebytte mm! så bensin kostnaden är inte jätte hög om man räknar med det andra!

17 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Busgrabb skrev:

delar och sånt har jag redan kollat upp undrade bara bränsleförbrukningen för de inte finns någon info im det på nätet iallafall inte vad jag hitta men tack för ditt svar smile

MVH
Alija

17 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
andreasevo7 skrev:
Busgrabb skrev:

helt rätt! är du född 90 så kommer du ha en försäkring som är svindyr! delar är riktigt dyra! täta oljebytte mm! så bensin kostnaden är inte jätte hög om man räknar med det andra!

bilen kommer inte vara skriven på mig, utan en som är över 50 smile men du vet inte hur mycket den drar i bensin ? , tack för ditt svar smile

MVH
Alija

KHRacing
23 februari 2010
Mellan 0,8 & 5 liter milen vågar jag påstå :-)

17 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
KHRacing skrev:
Mellan 0,8 & 5 liter milen vågar jag påstå :-)

tack för informationen smile

MVH
Alija

353 Inlägg
23 februari 2010
ja 0.8 kommer man aldrig ner på räknar från 1L milen minst!
kolla även upp med försäkringsbolaget så du får köra bilen om den står på ex pappa! vet att dom blivit väldigt gnälliga på det sista tiden på sportbilar! det dom säger på tele gäller inte om det skulle hända en olycka utan se till att ha det på papper!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
23 februari 2010
Det blir offta väldigt gnälligt ja om det händer något och bilen ska repareras med vagnskadeförsäkringen när någon på 50+ äger tex en Evo.
Hur många på 50+ har en egen Evo ? Dom är lätträknade.
Tänk på detta när du skriver den på en annan person då det inte är så skoj och stå med ett bolag som sätter sig på tvären när du kört i diket och vill laga kärran.

Autotech

Sök