3359
Sök

Problem med min Alpine CDA-105Ri

48 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Tjenare!

Jag satte in min Alpine CDA-105Ri i bilen förra helgen men har lite problem med autospar funktionen och att jag inte får in några kanaler.... eller ja... jag får in P3.. medan jag fick in alla förut..
Kan det vara någon kabel som hoppat ur?

När jag hade orginal HU så funkade både radion och autospar men allt eftersom slutade det fungera och jag trodde först att det var själva HU som inte mådde bra.... Vet inte vad felet är?

Sen står det också på spec. att det ska vara ratt förberedd.... Måste jag köpa nytt ISO kablage för det ska funka?

MVH Fredrik

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
23 februari 2010
Nu har jag inte meckat så mycket SAAB, men jag gissar på att du har antennförstärkare nånstans som behöver kopplas in.
För att få rattstyrning behöver du en adapter till din bil ja.
Senast redigerat av Ulf_W (23 februari 2010)

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

48 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Okej! Sitter den vid HU eller bak vid själva antennen?
Är det nytt ISO kablage som behövs kopplas in?

mvh

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
23 februari 2010
OM det nu finns en antennförstärkare, som jag misstänker att det gör eftersom mottagningen var bra med orginal HU så behöver den troligen ström från ISO:n på nåt sätt. Finns säkert nån på forumet som kan SAAB bättre än jag.

Det är ett separat interface som kopplar ihop knapparna i ratten med HU, inget med vanliga ISO-kablaget att göra.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

198 Inlägg
26 februari 2010
Hej!

Vad är det för modell/årsmodell på Saaben? Det finns ett Saab-kablage till 9-5 samt 9-3 årsmodell 03 och nyare.

/Johan, Alpine

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden

stRaend
26 februari 2010
chansar på en -01

Sök