2901
Sök

Öka laddtrycket på 740 TIC

55 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
#1
Har köpt en öppen dumpventil till min 740 tic -89.

Man byter vell ut den mot orginal dumpen ?

Men hur höjer jag sedan laddtrycket ? slangen från wastegaten till insuget skarvar jag och sätter ett T-kors som ska gå till pysventilen?

Men jag har ingen pysventil ? kan jag fixa det på något annat sätt ? smile

fåååågel

Kan jag? Ja då.
118 Inlägg
25 februari 2010
#2
Man tar bort dumpen som vanligt vis sitter på turbon. Sen sätter man ett dumplock som finns o köpa på många affärer som tex creatix.se. Höjning av laddet brukar många göra på stången alltså wg, men brukar inte bli bra då man helst inte rör den. Det man kan göra är att köpa en pysventil, vissa av modellerna brukar ge ett skenat ladd vilket är inte bra. själv använder jag av en tryckregulator som funkar bra.

MVH

skogenracing.com for real people and cars..

39 Inlägg
5 mars 2010
#3
de enda du behöver är en pysventil, 229kr på realcar har ja för mig, smäll på den på slangen mellan WG och turbo sen behövs inte mer på en 740tic men ställ för i h**te inte laddet mer än 1bar för då går det inte bra:P

____Old Volvos never DIE they only go FASTER____

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
5 mars 2010
#4
rredline skrev:
de enda du behöver är en pysventil, 229kr på realcar har ja för mig, smäll på den på slangen mellan WG och turbo sen behövs inte mer på en 740tic men ställ för i h**te inte laddet mer än 1bar för då går det inte bra:P

att köra med mer än 1 bar e ju inga problem yikes

...........Team T-Röd Racing.............

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
6 mars 2010
#5
StlpMK skrev:
rredline skrev:
de enda du behöver är en pysventil, 229kr på realcar har ja för mig, smäll på den på slangen mellan WG och turbo sen behövs inte mer på en 740tic men ställ för i h**te inte laddet mer än 1bar för då går det inte bra:P

att köra med mer än 1 bar e ju inga problem yikes

på en ET blir det stake genom blocket i de flesta fallen

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
6 mars 2010
#6
skaffa chipp och en justerbar tryckklocka och ställ på runt 0,9 ladd istället för att klabba med pysventiler och skit.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

326 Inlägg
7 mars 2010
#9
ähh jag har inte märkt nått, har till och med kört 1.5bar ladd nån dag inget som hänt inge spikning eller nått. de ända som hänt va att turbon vart kass efter skenande ladd tryck. så ställ upp till en bar och kör smile


Performance meck
342 Inlägg
7 mars 2010
#10
jimbom skrev:
Har köpt en öppen dumpventil till min 740 tic -89.

Man byter vell ut den mot orginal dumpen ?

Men hur höjer jag sedan laddtrycket ? slangen från wastegaten till insuget skarvar jag och sätter ett T-kors som ska gå till pysventilen?

Men jag har ingen pysventil ? kan jag fixa det på något annat sätt ? smile

dumplock som alla andra redan sagt

för att höja ladtrycket så gör som du skrev fast gefan i att koppla in någon pysventil koppla bara in ett t-kors på slangen men på andra slangen den längst ner är som en bygling  bäst är om du har en 2cm slang bit över då skarvar du inte det med t korst och slipper på så sätt klippa sönder orginal slangen.

vill du styra ladd trycket lite så kan du sätta en slang på t-korset sen tar du en stripe längst ut och drar ihopp slangen med

en billig och väl fungernade *pysventil*cool

Mvh viktor


Sök