Vilket är ditt favorit-bilmärke?

iBruce
1 mars 2010 · 124 Inlägg

Volvo, helt klart!

Men ska man någon gång börja att köra ut pizzor så måste jag självklart ha en "Pizza-Räcer" En BMW alltså, hellst med "Pizza-Plattor" lol

"Heeeeej dåååå"
Aerodynamik ...
1 mars 2010 · 7 120 Inlägg

iBruce skrev:
Volvo, helt klart!

Men ska man någon gång börja att köra ut pizzor så måste jag självklart ha en "Pizza-Räcer" En BMW alltså, hellst med "Pizza-Plattor" lol

Höhö.. Kör du epa också? tongue

Puppet_Master
1 mars 2010 · 43 Inlägg

Favorit märket no. 1 är helt klart Audi
Men gillar även tyska bilar överlag.

iBruce
1 mars 2010 · 124 Inlägg

Aerodynamik skrev:

iBruce skrev:
Volvo, helt klart!

Men ska man någon gång börja att köra ut pizzor så måste jag självklart ha en "Pizza-Räcer" En BMW alltså, hellst med "Pizza-Plattor" lol

Höhö.. Kör du epa också? tongue

Neej? smile

"Heeeeej dåååå"
xorox_88 Smack that ass!!
1 mars 2010 · 2 953 Inlägg

volvo ofc big_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Torpen
1 mars 2010 · 72 Inlägg

hangman skrev:
saab har jag haft säkert 10 till mot vad jag har med på garaget, vilket jävla skit.

Vilken kille....
du säger inte emot dig själv lite. om de är sånt skit, varför köpt/ägdt 10 st?

Cupra_
1 mars 2010 ·

Tyska bilar.. BMW:s motorer är i en klass för sig, men gillar designen mer på Audi. Volkswagen har en skön stil, stilrent utan att bli helt gubbigt.

Mitt favoritmärke måste jag nog säga är Seat då jag nu är inne på min 4:e.. Anledningen är rätt enkel. Det är långt ifrån världens bästa bil, eller mest exklusiva, komfortabla m.m. men du får audi/vw-kvalitet till ett bra mkt lägre pris om du kan leva med designen smile Ändå är kvaliteten snäppet över Skoda (anser jag). Men det är ett jäkla hop-plock egentligen. Motorer från vw/audi, bromsar och lack från audi, ESP och diff från VW m.m. Samma garantier, rappare styrning och tajtare chassi (Sportmodellerna, ej snik med minsta motorerna) Prisvärda är nog ordet jag letar efter.
Detta gäller absolut ENDAST års.mod. efter -01 då VW köpte upp Seat, innan dess anser jag att Seat bara tillverkade rostande skräp..

Panzar_Audi
1 mars 2010 · 820 Inlägg

hangman skrev:
halv oseriös tråd....alla skriver massor olika som 940R skriver volvo och porsche...jämför dom bilarna, så långt ifrån man kan komma...ena är en traktor och den andra ett tyskt mästerverk.

BMW är märket jag gillar bäst iaf, pga jag har nästan provat allt annat och vill man ha körglädje och komfort så är det bmw som gäller.

kom inte med massor dumma grejer nu du har inte haft det du har inte haft det ....det inte jag har haft, har mina kompisar haft så jag har sett vart det lett..aldrig saab, franska bilar, opel, alfa,fiat i mitt garage iaf.

Vad häftig du var nu smile Coola killen som ska klanka ner på alla som kör "traktorer", brukar du säga samma sak till utvecklingsstörda, invandrare osv också eller? Jisses alltså.

Senast redigerat av Panzar_Audi (1 mars 2010)

Om man säger
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
1 mars 2010 · 5 650 Inlägg

hade jag svarat på den här frågan för nått år sen hade jag lätt svarat volvo .
men nu mera vet jag inte skulle va kul prova nått nytt kanskte tyskt

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
nordstromj
1 mars 2010 · 1 772 Inlägg

VOLVO

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
1 mars 2010 · 3 404 Inlägg

SAAB
GM
MoPar



FoMoCo

Volvo

Senast redigerat av TenZer (1 mars 2010)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Lurken_85
1 mars 2010 · 832 Inlägg

Torpen skrev:

hangman skrev:
saab har jag haft säkert 10 till mot vad jag har med på garaget, vilket jävla skit.

Vilken kille....
du säger inte emot dig själv lite. om de är sånt skit, varför köpt/ägdt 10 st?

Precis vad jag funderade på men jag vet inte en del kanske måste ha lite tid på sej för att förstå. tongue

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Mammaspojkeee
1 mars 2010 · 92 Inlägg

Jag gillar Opel mer och mer hela tiden efter att jag köpte en Ascona Irmscher. Annars är la Mazda, Honda och Toyota ett par bilmärken jag tycker om en hel del.

Fast egentligen, så skit i vad man kör så länge man trivs i den, den fungerar felfritt och ser bra ut wink

Snickers-87
1 mars 2010 · 37 Inlägg

volvo 4 life

cuppre negativ..
1 mars 2010 · 167 Inlägg

tatra.

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se
ekkin Skogenracing.com
2 mars 2010 · 309 Inlägg

Gissa wink

------> www.skogenracing.com <------
BMW 1602 Turbo "1.8L" (1972)
Moparboy440
2 mars 2010 · 4 682 Inlägg

Goggomobil

Opelmadness German cars, quality and beyond
2 mars 2010 · 8 197 Inlägg

Moparboy440 skrev:
Goggomobil

lol Med en 440 under huven... wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Opelmadness German cars, quality and beyond
2 mars 2010 · 8 197 Inlägg

Opel är nog mitt favoritmärke.
MG'n är ett impulsbyte som blev bättre än jag trodde. Billigare i delar, försäkring och i drift.

Men annars ligger gamla Moparprodukter (Chrysler, Dodge,Plymouth och Desoto) varmt om hjärtat.

Senast redigerat av Opelmadness (2 mars 2010)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Froborg
2 mars 2010 · 323 Inlägg

Inget speciellt favorit märke.

De som ligger varmast om hjärtat i fordons väg är mina bilar, som min Thunderbird TurboCoupe från 84 och mina små italienska små bilar som Autobianchi A112 och Fiat 126. men de finns även plats för bilar som är byggda för att klara terräng och även potenta jänkare

Ford Thunderbird "Turbo Coupe" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang