Godkväll
Har nyligen köpt en V50 2.0D 2007, som inte ska starta. Var alledels för billigt för att inte köpa den.
Enligt förra ägaren, så ska bilen inte startat en vacker morgon. Sen dog batteriet efter flertal start försök. Då hade han kopplat upp någon startbooster och bilen hade bara "slocknat" (??) Så nu ska bilen vara ström lös. Säkringar? Ecu? Vad ska jag kolla efter?
Har precis parkerat bilen hemma, har inte gjort någonting med den. Tanken är väl imorgon att sätta i ett full laddat batteri, och försöka starta. Men om den inte får ström, vart börjar jag kolla? Vet att det finns en säkringsbox i motorutrymmet, någon där jag ska kika efter?
Och om den får ström och vägrar starta, vart ska jag börja felsöka? Min spontana idé är egr ventil, om den har hängt sig?
Ursäkta för väldigt många frågor men hoppas ni kan få en bild utav problemet och kan vägleda mig.
Bilen är i övrigt helt rostfri, 19k mil och fullstämplad på Volvo, så känns ändå värt att försöka rädda denna. Partikelfilter skall ha byts för ett par tusen mil sedan.