4632
Sök

Diodlampor till 740 funkar inte?

43 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
tja. jag åkte till jula och köpta diodlampor till min 740. men när dom väl var på plats så funkar dom inte. är det någon som vet varför det blir så? (dom är till nummerskylten och positonsljuset fram)

2 Inlägg
3 mars 2010
strömmen kan bara gå ett håll i en diod prova att vända dom, går inte det byt plats på kablarna istället.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
43 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
hur funkar det på positonsljuset då som är 2 poliga?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
3 mars 2010
Rattmuff91 skrev:
hur funkar det på positonsljuset då som är 2 poliga?

1 av lägerma försvinner antingen parkering lr varsel . värsta fall funkar de inte alls

43 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
okej så jag ska koppla hur en av dom? för som sakt stoppar jag i dom som dom är så lyser inte nått av dom

Fetast i stan !!
991 Inlägg
3 mars 2010
till nummerplåten så får man byta plats på plus och minus kabeln ,   men det enklaste är att modifiera lite på kontakterna bakom klädseln på bakluckan . för orginal så kan man bara sätta kontakten åt ett hål men slipar man ner en kant så går det att vända på den .    fram vettefan hur man gör =/      lycka till   Mvh Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

43 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
okej tack så mycket smile... har försökt forska lite fram... tagit loss kablarna lakt dom på alla möjliga vis men det vill helt enkelt bara inte funka då jag slagit på parkeringsljus men det ska väll inte ha någon betydelse... jag vet att dioderna funkar för jag tog ström direkt från batteriet och då funka dom... skit skumt. nån anna som vet något?

Evolution Garage!
188 Inlägg
3 mars 2010
på vissa diod lampor har tillverkarna inte böjt bläcken tillräckligt. alltså dom "skenorna" som får kontakt men infattningen. Detta gääler ju dock inte på alla typer av lampor utan de man sticker in, typ T10 och T5.

Om det är lampor med bajonettfattning så är det möjligt att det blivit korrosion så du måste slipa lite på kontakterna.

Men det kan också vara så som tidigare nämnts att dom är felvända då dioder har plus och minus poler till skillnad från lampor.

//Falk

projekt 2012/2013: Hjulupphängen på Supran
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3048851

Sök