har en bmw 328 från 95 och jag har några frågor angående lite trim till denna. det jag har tänkt är att köpa är:
*chip, vilket chip rekommederas? *extraktor grenrör, hemma byggt eller köpt? vad är bäst? var finns annars att köpa det? * 3 tum hela vägen eller 2,5 tum? vilket är lampligast? (utan katalysator) * 325 insug (vilken motor betäckning har 325 insuget som passar på min 328) och vad är motorbetäckningen på min 328. jag tror det är mb52b28 men är ej 100% säker. * lämpligt luftfilter. k&n från mekonomen har jag tänkt.
vill helst svar får folk som verkligen har koll på bmw...
325insug från m50b25 och en mappning, sen m3ans extraktor.
ok jag har läst lite och tkr själv att det borde va bättre att köpa ett grenrör som är anpassat för en 328... vill helst slippa mappning eller hur mkr kostar det?
Som många skrivit. Insug från M50B25 sitter i E36 325 och E34 525 från -91 Grenrör från S50B30 eller S50B32 Sitter i E36 M3 Ett anpassat avgas och en individuell mappning
Ett 2,5 är det bästa för dig. m50b25 suget är det du ska ha på din m52b28
okej jag här läst att det vridet blir sämre med 325:an insug och den blir endast mer varvillig?
Jag tror inte att vridet blir sämre av insugsröret. MEN, däremot flyttar du varvtalsområdet där vridmomentet kommer.
Det du menar är att BOTTEN-draget minskar. Det är helt olika saker. Läs på vad vridmoment är för någonting. (Kortfattat. Det är ett linjärt förhållande med hur bra fyllnadsgraden är i cylindern.)
Ett 2,5 är det bästa för dig. m50b25 suget är det du ska ha på din m52b28
okej jag här läst att det vridet blir sämre med 325:an insug och den blir endast mer varvillig?
Jag tror inte att vridet blir sämre av insugsröret. MEN, däremot flyttar du varvtalsområdet där vridmomentet kommer.
Det du menar är att BOTTEN-draget minskar. Det är helt olika saker. Läs på vad vridmoment är för någonting. (Kortfattat. Det är ett linjärt förhållande med hur bra fyllnadsgraden är i cylindern.)
Mats
okej. det va bottendraget jag menade. men hur flyttas bottendraget då?
På min första 328:a körde jag följande: 325 insug OBX Racing rostfritt extraktor grenrör Supersport rostfritt catback Rensade original kattar Öppet filter Superchip´s chip (anpassat) Lätt planad topp
"Draget" kom ungefär 1.500Rpm senare än standard. Men topp registret va betydligt bättre...!