3057
Sök

Saab 9-3 viggen eller 9-3 aero 01-02 Vilken rekomederar ni?

Hojstyling.se
72 Inlägg
4 mars 2010
#21
Ingen mer än jag som upplever Viggen vingligare än en Aero?
Jag hade iaf valt en Viggen smile


Varningar: För många..
2 552 Inlägg
4 mars 2010
#22
Instämmer med de andra och svarar Viggen. Udda, blixtrande snabb och den kommer säkerligen stå sig skapligt i värde.


Nackdel? Väghållningen är inte på topp.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
5 mars 2010
#23
IceEyes skrev:
Instämmer med de andra och svarar Viggen. Udda, blixtrande snabb och den kommer säkerligen stå sig skapligt i värde.


Nackdel? Väghållningen är inte på topp.

Väghållning är ju den samma som i Aeron.. Ända skillnaden är att den är så mycket starkare att den gärna rycker vänster-höger under hård accerelation.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

453 Inlägg
5 mars 2010
#24
UhrJr skrev:
IceEyes skrev:
Instämmer med de andra och svarar Viggen. Udda, blixtrande snabb och den kommer säkerligen stå sig skapligt i värde.


Nackdel? Väghållningen är inte på topp.

Väghållning är ju den samma som i Aeron.. Ända skillnaden är att den är så mycket starkare att den gärna rycker vänster-höger under hård accerelation.

Aeron rycker ju också under hård acceleration, nu har jag inte åkt i en viggen någon gång men kan tänka mig att den ålar sig ungefär likadant


Varningar: För många..
2 552 Inlägg
5 mars 2010
#25
UhrJr skrev:
IceEyes skrev:
Instämmer med de andra och svarar Viggen. Udda, blixtrande snabb och den kommer säkerligen stå sig skapligt i värde.


Nackdel? Väghållningen är inte på topp.

Väghållning är ju den samma som i Aeron.. Ända skillnaden är att den är så mycket starkare att den gärna rycker vänster-höger under hård accerelation.

Ja väghållningen är likadan som i Aero, dvs inte särskilt bra. Men som sagt, Viggen är överstark i förhållandet till chassit och har helt enkelt problem att hantera alla sina hästar.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Hojstyling.se
72 Inlägg
5 mars 2010
#26
En original Viggen känns som en svävare i hastigheter över 180 kmh. Zero groundcontact typ...
Har inte upplevt Aeron så. Men byter man till en fin sportdämpning så har man sig en fulländad och unik bil som heter duga!


Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
5 mars 2010
#27
Viggen är alltid en viggen, det går inte och undkomma!

Aero är en snålvariant av viggen wink så gå på viggen!

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Xenoholic
2 559 Inlägg
5 mars 2010
#28
Självklart ska du köpa en viggen smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
6 mars 2010
#29
NiWi skrev:
En original Viggen känns som en svävare i hastigheter över 180 kmh. Zero groundcontact typ...
Har inte upplevt Aeron så. Men byter man till en fin sportdämpning så har man sig en fulländad och unik bil som heter duga!

Jag säger ju inte att Viggen är "bra" på det viset.. Det beror ju på vad man jämför med....
Saab 93og/900ng (i överhuvudtaget) är ju en Opel i rakt igenom, så vad kan man fövänta sig?

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

888 Inlägg
6 mars 2010
#30
Opel rakt igenom? att skylla opel för den dåliga framvagnen är ju helt galet. inget fel på opels framvagn, har kört både kadetter och vectror med 250hk och dom har inte ålat sig så på vägen som en ng900/9-3 gör med hälften av effekten. Hade saab bara använt vanliga bärarmar så hade inte problemet funnits.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 mars 2010
#31
HenkeTIC skrev:
Opel rakt igenom? att skylla opel för den dåliga framvagnen är ju helt galet. inget fel på opels framvagn, har kört både kadetter och vectror med 250hk och dom har inte ålat sig så på vägen som en ng900/9-3 gör med hälften av effekten. Hade saab bara använt vanliga bärarmar så hade inte problemet funnits.

Vad säger du, inte kan det vara Saabs fel? Nej, då är det lättare att skylla allt på Opel roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 036 Inlägg
6 mars 2010
#32
måste vara första tråden på garaget som spårar ur...


promo
6 mars 2010
#33
Som sagt så är nog viggen lite överstark i förhållande till väghållningen men att tänka på så är det ju 2,3a i viggen vilket ger mer effekt o vridmoment jag hade endå valt viggen alla gånger smile
IceEyes skrev:
UhrJr skrev:
IceEyes skrev:
Instämmer med de andra och svarar Viggen. Udda, blixtrande snabb och den kommer säkerligen stå sig skapligt i värde.


Nackdel? Väghållningen är inte på topp.

Väghållning är ju den samma som i Aeron.. Ända skillnaden är att den är så mycket starkare att den gärna rycker vänster-höger under hård accerelation.

Ja väghållningen är likadan som i Aero, dvs inte särskilt bra. Men som sagt, Viggen är överstark i förhållandet till chassit och har helt enkelt problem att hantera alla sina hästar.
Senast redigerat av promo (6 mars 2010)

2 021 Inlägg
6 mars 2010
#34
Lightning blue 2 dörrars VIGGEN , blir inte bättre än så wink



Sök