tänkte på en sak du skrev, att du vill ha en org sterio med slutsteg. Hmm... volvo 240 org sterio, de är inte mycke å hänga i julgran. visst du vill köra org men då kan du sätta en modern sterio i handsfacket eller på nåt annat dolt ställe och sen köpa nya moderna 4" å ha i dörrarna men med org galler på. Då sen allt orginal ut samtidigt som du får bättre ljud än vad den hade för 20 år sen. Vad hade du tänkt ha slutsteget till? för om du nu skulle villa ha bättre bas, ja eller bas för 4" levererar inte direkt det så skulle du kunna köpa en "platt" bas dvs en aktiv bas å stoppa in under nån av framstolarna, då syns den inte men levererar lite bas vilket alltid är trevligt
hehe, nja ska köra med orginalstereo:) det e ju det som e själva känslan:P sen om det e bra ljud i den eller inte, det skiter jag i..
ok men skulle du av nån anledning tröttna på en sunkig bandare från 1990 å papp 4" från samma årtal så kan du ha min lösning i bakhuvudet
Riktigt fin bil det där, men om du är sugen på en bensinvärmare, så kan jag rota i farsans garage, jag vet att vi drog ur en sån från hans gamla 245;a, han hade.
Är med sugen på en 240 igen. Kör 740 nu men det är inte samma känsla som och köra 240. Sen är ju 240ina mer kult. Finns ju tyvärr inte måmga kvar i bra skick. gäller ju att ta vara på dom som finns.
Är med sugen på en 240 igen. Kör 740 nu men det är inte samma känsla som och köra 240. Sen är ju 240ina mer kult. Finns ju tyvärr inte måmga kvar i bra skick. gäller ju att ta vara på dom som finns.
nej jag tycker det är helt olika bilar:) 240 är dock snyggare,går bättre. Nej finns ju inte det. sen e ju jag inte mycket för styling åh sånt skräp. gillar stilrena och orginala bilar:) speciellt gamla!
lite inköp idag bara:) fick tag på en stereo equaliser,en bakjulasi och hämta ut vingen också:) vingen ska lämnas in på lackering på fredag:) Tackar Bluejumper här på garaget för en bra affär!
Fin 240 fast med den vanliga 240 rosten, denna verkar ju dock ha klarat sig lindrigt från rosten farsan har en 240 GL -87 också med lite rost men det ska nog fixas till och säljas, kolla gärna : http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=95108 Lycka till med ditt projekt! Mvh
Senast redigerat av jerkan_saab (23 mars 2010)
Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Riktigt skoj projekt, Minns en från gymnasiet som hade en helt original 240 med all extrautrustning. Taklucka, Ac, Elhissar you name it. Har varit sugen på en sådan sedan dess.
Extra skoj att den är svart för det ser man nästan aldrig. //W