Hallå:) Kristoffer heter jag och är 22 år gammal, Jobbar dagligen som lastbilschafför. Va nu i veckan av ren tur åh hitta denna fina volvo 240 som jag utan tvekan inte kunde stå emot:). Bara färgen Blanksvart fick mig att tappa andan! Bilen är nybes för 3 veckor sen, helt rostfri. Full Servicebok och har gått 21xx mil. För den ringa pärla fick jag ge 7500 för! Jag tyckte dock inte det va några pengar men kanske har fel?
Rätta mig gärna om jag har fel.
Min tanke va då att bevara den orginal och montera i extrautrustning såsom elhissar och elspeglar m.m
Bilen har annars AC(Som fungerar), Motorvärmare och stolsvärme! Det e väl den enda utrusningen han har än sålänge!
Ja hoppas att jag kommer få trivas här med er och kan också ev behöva lite hjälp åh tips! Åh så kanske vi ska få lite bilder på denna pärla också! brukar ju ni uppskatta!
Mvh KiFFe
<b>Märke & modell
Volvo 240 GL 1990 Årsmodell
Årsmodell
1990
Mätarställning
21xx
Effekt & vridmoment
115 Hk
Historia om bilen
Köpte den av en gammal gubbe som haft den i många år! sedan dess har den bara stått!
Syfte
Göra iordning den till orginalskick och ha som fin pendlarbil
Motor
B230F
Växellåda & kraftöverföring
M47
Fälgar & Däck
Vinterdäck på plåtfälgar och Sommardäck på TurbinFälgar
Inredning
Gul/Svart
Framtidsplaner
Fixa iordning den
Service
Ev en bagaevine (orginal)
Montering av elhissar och elspeglar
Orginal Stereo med slutsteg
Elantenn
Dimljus
Extra mätare
Varvräknare
Snowcap
Tänkte även lägga till lite bilder på senaste bes och serviceboken:)
Så det mesta finns, fast sen efter 17500 mil så finns det inga stämplar längre. Men e väl bara åh fortsätta där jag e nu:)
Kollade vägverket, bilen har haft 14 ägare! fast vet dock inte om det är bilhandlare inräknat i det där. men endå, 14 ägare åh såpass fräsch
körde en liten snabb motortvätt på han, med svamp åh varmt vatten, ska köra en riktigt sen till våren då det blir lite varmare!
Köpte lite servicedelar till han på volvo!
#Oljefilter
#Bränslefilter
#Fläktrem+GeneratorRem
#Kamrem+Spännrulle
#Tändstift
#Rotor+Fördelare
#Luftfilter
#Låsbart Tanklock
Sen va jag en tur på skroten som ligger några km från mig, Liten skrot som inte har många bilar, va inne och kolla om han hade någon 240 inne, då hade han 1 ståendes. Jag gick upp åh kolla det va då en 88 årsmodell, i den satt det farthållare och yttertempmätare! Plocka det med en gång!
Så för komplett farthållare och Yttertempmätare blev det 300 jämt:)
Liter bilder då!
Sen kan jag meddela att jag försöker tvätta bilen minst 1 gång i veckan! Här e lite bilder!
Ska lite senare försöka skaffa en bättre kamera!
Testade åh montera displayen för motorvärmare m.m. Allt är bara provisoriskt och ska bli bättre. men nåt i denna stilen hade jag tänkt när det blir färdigt? =P~
Sen yttertempmätaren verkar ju fungera:)
började och gå igenom bilen lite smått bättre. Upptäckte då att han inte va så perfekt som jag trodde, dock inga stora ingrepp, men lite rost fanns det allt:) Så det blir att ta han till jobbet imorgon och svetsa skiten!
Sen tog jag också bort kartfacken då de var sönder, har nya på G.
Byte även ut min låsbara tanklock mot ett nytt, för det andra hade nån jävel försökt åh göra sönder, men det gamla funka fortfarande, men jag ville ha ett nytt:) e väl lite pedantisk av mig:P
Gjorde även ren bagaeutrymmet så gott jag kunde, funderar på att få tag på en ny bagaerumsmatta då min e lite sliten, men överdraget till reservhjulet,orginalverktyg och domkraft fanns där, gjorde rent och satte ditt igen!
lite bilder då:)
Bild på det nya och gamla tanklocket!
Lite bilder på rosten jag hitta!
Bagaeutrymmet just nu, lite kul att volvo texterna sitter kvar:)
Slängde också ut denna skiten som satt i, Usch:(
Borttagningen av kartfacken, har nya på ingång!
Sen en liten fråga, satt och greja med kablarna till yttetempmätaren, som ni ser är det jord och sen den orange plus, verkar det som, men går plusen via säkringen då åh bort te batteriet? sen vad är den gula för något?
sen lite bidragsbilder:)
Har också inhandlat följade delar som kommer i veckan!
Vindavisare Fram
Mätarhållare 2 st
Centrallås komplett
Elhissar komplett paket
EkonomiMätare
Voltmätare
Oljetemp
Liten Klocka
Digital Yttertempmätare
Varvräknare
Orginal stereo med slutsteg
Nytt batteri, Volvos orginal
Elbagaeöppnare komplett
over and out!
Rätta mig gärna om jag har fel.
Min tanke va då att bevara den orginal och montera i extrautrustning såsom elhissar och elspeglar m.m
Bilen har annars AC(Som fungerar), Motorvärmare och stolsvärme! Det e väl den enda utrusningen han har än sålänge!
Ja hoppas att jag kommer få trivas här med er och kan också ev behöva lite hjälp åh tips! Åh så kanske vi ska få lite bilder på denna pärla också! brukar ju ni uppskatta!
Mvh KiFFe
<b>Märke & modell
Volvo 240 GL 1990 Årsmodell
Årsmodell
1990
Mätarställning
21xx
Effekt & vridmoment
115 Hk
Historia om bilen
Köpte den av en gammal gubbe som haft den i många år! sedan dess har den bara stått!
Syfte
Göra iordning den till orginalskick och ha som fin pendlarbil
Motor
B230F
Växellåda & kraftöverföring
M47
Fälgar & Däck
Vinterdäck på plåtfälgar och Sommardäck på TurbinFälgar
Inredning
Gul/Svart
Framtidsplaner
Fixa iordning den
Service
Ev en bagaevine (orginal)
Montering av elhissar och elspeglar
Orginal Stereo med slutsteg
Elantenn
Dimljus
Extra mätare
Varvräknare
Snowcap
Tänkte även lägga till lite bilder på senaste bes och serviceboken:)
Så det mesta finns, fast sen efter 17500 mil så finns det inga stämplar längre. Men e väl bara åh fortsätta där jag e nu:)
Kollade vägverket, bilen har haft 14 ägare! fast vet dock inte om det är bilhandlare inräknat i det där. men endå, 14 ägare åh såpass fräsch
körde en liten snabb motortvätt på han, med svamp åh varmt vatten, ska köra en riktigt sen till våren då det blir lite varmare!
Köpte lite servicedelar till han på volvo!
#Oljefilter
#Bränslefilter
#Fläktrem+GeneratorRem
#Kamrem+Spännrulle
#Tändstift
#Rotor+Fördelare
#Luftfilter
#Låsbart Tanklock
Sen va jag en tur på skroten som ligger några km från mig, Liten skrot som inte har många bilar, va inne och kolla om han hade någon 240 inne, då hade han 1 ståendes. Jag gick upp åh kolla det va då en 88 årsmodell, i den satt det farthållare och yttertempmätare! Plocka det med en gång!
Så för komplett farthållare och Yttertempmätare blev det 300 jämt:)
Liter bilder då!
Sen kan jag meddela att jag försöker tvätta bilen minst 1 gång i veckan! Här e lite bilder!
Ska lite senare försöka skaffa en bättre kamera!
Testade åh montera displayen för motorvärmare m.m. Allt är bara provisoriskt och ska bli bättre. men nåt i denna stilen hade jag tänkt när det blir färdigt? =P~
Sen yttertempmätaren verkar ju fungera:)
började och gå igenom bilen lite smått bättre. Upptäckte då att han inte va så perfekt som jag trodde, dock inga stora ingrepp, men lite rost fanns det allt:) Så det blir att ta han till jobbet imorgon och svetsa skiten!
Sen tog jag också bort kartfacken då de var sönder, har nya på G.
Byte även ut min låsbara tanklock mot ett nytt, för det andra hade nån jävel försökt åh göra sönder, men det gamla funka fortfarande, men jag ville ha ett nytt:) e väl lite pedantisk av mig:P
Gjorde även ren bagaeutrymmet så gott jag kunde, funderar på att få tag på en ny bagaerumsmatta då min e lite sliten, men överdraget till reservhjulet,orginalverktyg och domkraft fanns där, gjorde rent och satte ditt igen!
lite bilder då:)
Bild på det nya och gamla tanklocket!
Lite bilder på rosten jag hitta!
Bagaeutrymmet just nu, lite kul att volvo texterna sitter kvar:)
Slängde också ut denna skiten som satt i, Usch:(
Borttagningen av kartfacken, har nya på ingång!
Sen en liten fråga, satt och greja med kablarna till yttetempmätaren, som ni ser är det jord och sen den orange plus, verkar det som, men går plusen via säkringen då åh bort te batteriet? sen vad är den gula för något?
sen lite bidragsbilder:)
Har också inhandlat följade delar som kommer i veckan!
Vindavisare Fram
Mätarhållare 2 st
Centrallås komplett
Elhissar komplett paket
EkonomiMätare
Voltmätare
Oljetemp
Liten Klocka
Digital Yttertempmätare
Varvräknare
Orginal stereo med slutsteg
Nytt batteri, Volvos orginal
Elbagaeöppnare komplett
over and out!
Senast redigerat av Kx5 (25 augusti 2010)
0
0
0
0